Zuchtje van verlichting

Beste leden,

De jeugd is inmiddels weer aan het trainen. Leuk om te zien, dat er dagelijks weer glunderende en bezwete koppies op het kunstgras rondrennen. Gisteravond heeft het kabinet op de persconferentie wederom een aantal coronamaatregelen versoepeld. Voor velen tijd voor een zuchtje van verlichting.

Voetbal is een fantastische sport, maar wel een bijzaak. Vergeet derhalve niet, dat gezondheid het allerbelangrijkste is. Vanaf deze plaats wil ik onze super vrijwilliger Martin Toonen dan ook van harte beterschap wensen. Kop op en sterkte Martin! We hopen je snel weer te zien.

Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor het voetbal?

Vanaf maandag 11 mei mogen ook degenen die ouder zijn dan 18 jaar georganiseerd buiten sporten mits er 1,5 meter afstand wordt gehouden (voor jeugd t/m 18 jaar was dit al toegestaan, waarbij kinderen t/m 12 jaar ook zonder 1,5 meter afstand mogen voetballen). Wedstrijden zijn nog niet toegestaan en er mag nog geen gebruik worden gemaakt van de kantine, gezamenlijke kleedkamers en douches. Er zijn geen restricties aan de groepsgrootte zolang men onderling maar 1,5 meter afstand houdt.

De verwachting is dat vanaf 1 september ook binnensporten zoals zaalvoetbal weer mogelijk zijn.

Officiële sportwedstrijden en competities kunnen vanaf 1 september plaatsvinden zonder publiek, mits het coronavirus onder controle blijft. Dit geldt voor het amateur- én betaald voetbal. Verenigingskantines kunnen naar verwachting open vanaf 1 september.

De komende tijd zal de KNVB met het NOC*NSF de details verder uitwerken. Zodra er meer duidelijkheid is, zal het bestuur jullie hierover nader informeren.