Zonder respect geen voetbal

U bent vast en zeker bekend met de slogan: Zonder respect geen voetbal. Respect is meer dan een woord. Laat zien dat jij ook voor sportiviteit en tegen geweld bent.

Hoewel er de komende 3 weken door de coronamaatregelen geen toeschouwers zijn toegestaan bij wedstrijden staan we toch graag nog even stil bij dit onderwerp.

Scheldende en schreeuwende supporters (ouders/verzorgers) zorgen voor veel overlast langs de voetbalvelden. Wie regelmatig een jeugdwedstrijd bezoekt, ziet dat kinderen van soms nog maar vijf jaar als opgejaagd wild door ouders en publiek over het veld worden gejaagd. Onderzoek heeft dit ook aangetoond. Onacceptabel! Schelden of schreeuwen leidt tot irritatie en agressie langs de lijn. Naast de (jeugd)spelers zelf stoort ook de club VV Tricht zich daar aan.

Citaat uit het Beleidsplan 2020-2024, Visie: “Spelers, begeleiding en supporters op alle niveaus tonen respect voor de tegenstander en de arbitrale leiding. VV Tricht biedt leden, spelers, vrijwilligers, supporters en sponsors een omgeving, waarbij plezier, beleving en trots in alle geledingen voorop staat.”

Geef zelf het goede voorbeeld en spreek anderen aan op wangedrag. Elders op deze site vindt u in het genoemde beleidsplan de bij onze club geldende gedragscode en omgangsregels. Laten we er met elkaar voor zorgen, dat het bestuur niet hoeft over te gaan tot het opleggen van sancties.