Wedstrijddag 7 JVA-Bokaal

Wedstrijddag 7

Slaap kindje slaap, daar buiten zitten de slapers van Van Der Schuit. Die hadden nog geen wedstrijd gewonnen, maar daar hadden ze het volgende op verzonnen. Een schaap witte voetjes, die dronken Redbull zo zoetjes.
Door die Redbull kregen zij vleugels, en ze versloegen de knijpers van BASTION United. Ik heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar heb van scheidsrechter Kars wel de doelpuntenmakers doorgekregen. Tim van Dijken (2), Thom Vink, Redouan Rahali, Jesse Kok en Maikel Blom waren de gelukkige! Volgende week spelen deze ploegen nog een keer tegen elkaar. Kijken wie er dan aan het langste eind trekt.
De topper tussen het dreamteam van COOP en de champs van UITERWAAL eindigde in een gelijkspel. Hier het verslag van 1 van de scheidsrechters:
Beide ploegen hadden blijkbaar nogal last van de warmte op het kunstgras want in de eerste helft gebeurde er niet veel. Maar na 5 minuten in de tweede helft kon over rechts Uiterwaal Champs op randje van buitenspel uitbreken en Bastiaan van Heezik kon deze aanval afronden 1-0. 7 Minuten later stond het al 2-0 weer door Bastiaan. Coop was wel steeds dreigend, maar kon niet echt doordrukken ondanks kleine mogelijkheden voor met name Twan van Toorn. Maar in de 23ste minuut vond Pepijn Wijgers met een mooi afstand schot in het doel en werd het 2-1. Ze gingen daarna vol door voor de gelijkmaker en die viel 4 minuten later al op een gelukkige wijze. Een voorzet van Thijs van Brenk ging over keeper Mark heen tegen de paal en vervolgens via zijn rug het doel in 2-2. Daarna waren er voor beide partijen nog wat mogelijkheden maar bleef de 2-2 als eindstand op het bord staan.

Door deze uitslag blijft het toch nog spannend tot de laatste speeldag op 3 juli. We starten dan om 13 uur met return van de wedstrijd hierboven !!! Je zou het een soort finale kunnen noemen. De nummer 2 zal moeten winnen met minimaal 2 doelpunten verschil om de Jan van Arkel bokaal te bemachtigen. De kruideniers van COOP hebben aan de gelijkspel genoeg om de eerste bokaal binnen te halen. Bij een verlies met 1 doelpunt verschil, dan volgt een penalty reeks. In die reeks moeten minimaal 2 vrouwen/meisjes een pingel nemen. Is het na 5 strafschoppen gelijk, dan gaan we verder om en om. De eerste 5 strafschopnemers mogen pas weer aantreden als alle spelers geweest zijn.
Om 15.00 uur is de strijd om de 3e plaats nog helemaal open. VAN DOORN staat nu nog op die plaats, maar gaan die niet behouden. Zij zijn uitgespeeld, en de andere spelen tegen elkaar. BASTION heeft aan een gelijkspel genoeg om 3e te worden op doelsaldo. Als die slaapkoppen weer winnen, dan worden zij 3e op doelsaldo. Kijk maar naar de stand die bijgewerkt is t/m 26 juni:

Stand en Topscorers vind je hier.