Verslag van de oefenwedstrijd tegen Rhelico (17-8-21)

Rhelico - Tricht

Vandaag de 2e oefenwedstrijd in een lange reeks. Na de onverdiende nederlaag van afgelopen zaterdag, werd er vanavond meer dan verdiend gewonnen. Tegenstander Rhelico had zaterdag met 6-1 van MVV’58 verloren, en wilde vandaag van zich afbijten. Jacob stuurde de volgende basis het veld in:

(keeper) Glenn

(achterin) Tim Schook, Sander, Luuk Monker en Owen

(midden) Tycho, Milan en Levi

(voorin) Joran, Ramon en Rick de Jongh

In de eerste minuut was het al raak. Na een handsbal mocht Joran Smit opnieuw aanleggen voor een pingel. Net zoals afgelopen zaterdag schoot hij al zijn 3e strafschop binnen. Je zou denken dat Tricht gelijk er op en er over zou gaan, maar dat viel tegen. Het eerste kwartier was daarna voor Rhelico, zonder echt gevaarlijk te worden. In de 23e minuut was het Levi Verrips die zijn eerste doelpunt in Tricht 1 maakte. De eerste poging stuitte op de keeper, maar rebound was wel raak. Ongeveer 5 minuten later was het Ramon van Soelen die zijn doelpuntje mee pikte. Tricht had zeker het betere van het spel, maar er werd niet meer gescoord in de eerste helft.

In de 2e helft kwamen Jesse Kok, Tim van Dijken, Rani Abouna,Arjen Smetsers en Ruben Lambregts in het veld. Glenn, Sander, Owen en Levi werden gewisseld. De eerste 10 minuten waren niet om aan te zien. Rhelico kreeg een aantal mogelijkheden, en scoorde met een schitterend afstand schot de anslusstreffer, 1-3. De 2e helft was van een veel minder niveau. Tim van Dijken scoorde nog wel de 1-4, maar daar bleef het ook bij !!! Arjan Hakkert maakte ook zijn eerste minuten na een vervelende blessure. Toch een nuttige oefenwedstrijd en voor een aantal hun eerste wedstrijd na lange tijd.

Aankomende zaterdag spelen we om 17 uur tegen de sterke eersteklasser Leones uit Beneden Leeuwen. Dat zal dan wel andere koek zijn. Fouten die vandaag gemaakt zijn, worden dan hoogstwaarschijnlijk wel afgestraft.

Addy Ijzerman