Verslag Tricht – IJFC

Tricht - IJFC

Binnen 20 seconden met 1-0 achter, en een minuut later (bijna) gestaakt.
Vandaag stond de oefenwedstrijd tegen IJFC op het programma. Door ons internationaal 09-toernooi werd deze wedstrijd omgezet in een uitwedstrijd. Doordat het toernooi geannuleerd werd, en we de tribune wilde openen op 28 augustus, werd het weer een thuiswedstrijd. De tribune heeft wat vertraging opgelopen en kon dus nog niet geopend worden. Hij wordt wel mooi en een blikvanger voor ons complex.
Nu over de wedstrijd. Het begin was weer net zo flitsend als afgelopen dinsdag in Culemborg. Nu stonden we binnen 20 seconden al met 1-0 achter. Niet veel later volgde er een hoekschop. Jesse duwde de spits die voor hem stond te springen weg en die reageerde door een achteruit trappende beweging te maken bij Luuk. Toen was het feest! De scheids floot af en staakte de wedstrijd. Na deze situatie werden de spelers tot de orde geroepen, en gingen we weer verder. We moet eigenlijk IJFC zijn, want wij gaven niet thuis. Binnen een half uur stond het al 0-3. Het was een wedstrijd tussen fysiek sterke mannen tegen een apathisch toekijkend Tricht. Na de rust werd het ook gelijk 0-4 Daarna gingen wij wel iets beter voetballen, of IJFC iets minder. Tim van Dijken kreeg een aantal mogelijkheden om op snelheid iets te forceren. Het was tenminste een teken van leven. Ongeveer 10 minuten voor tijd beging de keeper een domme overtreding in de hoek van de 16 meter. Tim ging achter de bal staan en schoot beheerst binnen, 1-4. Aan het einde van de wedstrijd kregen we nog een vrije trap op een mooie plaats. Tim schoot de bal goed in, maar de keeper redde knap. We verloren met 4-1 van een sterker IJFC uit IJsselstein. Dat is zeker geen schande, maar we hadden wel iets meer verwacht. Aankomende dinsdag spelen we om 20 uur in Zuilichem tegen BZC’14. Inmiddels hebben we om verschillende redenen afscheid genomen van Rani Abouna (studie), Marwan Bouanani (terug naar Vriendenschaar) en Mohammed Chouay (overschrijving naar Fairplay).
We wensen ze veel succes in hun verdere carrière.
Afgelopen donderdag werd Glenn Robbemondt niet goed op de training. Met spoed naar het ziekenhuis waar hij onderzocht werd. Gelukkig werd er geen hartinfarct geconstateerd. We hebben hem vandaag alweer op het veld gezien, en we hopen dat hij er weer snel bij zal zijn.

Addy Ijzerman