Tricht verliest laatste bekerwedstrijd

Nieuw uittenue Tricht 1

Tricht speelde zaterdag thuis tegen 1e klasser Oranje Wit zijn laatste bekerwedstrijd uit de poule. Na een gelijkspel tegen Theole en een nederlaag tegen Emplina was er nog een kleine kans op doorgaan naar de volgende ronde. Er moest uiteraard wel gewonnen worden en de andere uitslag moest gunstig uitvallen.
Tricht begon goed aan de wedstrijd, maar het was net iedere keer de laatste bal die niet goed was, van waaruit een goede kans had kunnen komen. Zo ook in de 20e minuut. Steekbal op Ramon van
Tim, maar zit er net weer een voetje tussen van een Oranje Wit speler. Daarna een overtreding op René en een kans voor Tim om uit een vrije trap de score te openen. Helaas ging de bal in de muur. Het lichte overwicht van Tricht viel een beetje weg en was het Oranje Wit die via een slimme loopactie van hun spits op 0-1 kwam. Zij speelde nog 2 goede kansen voor rust uit, maar de ene kans ging net over en de andere net naast. Een schotje van Tim vlak voor rust werd gestopt door de keeper.
De tweede helft was amper begonnen of het stond al 0-2 door slordig uitverdedigen van Tricht. Tricht moest even van die tegenvaller bijkomen, maar het laatste half uur was voor de thuisclub. Ramon kapte zich op randje buitenspel knap vrij, maar beloonde zichzelf niet om vervolgens de bal naast het doel te schuiven. 20 minuten voor tijd kwam eindelijk het verdiende doelpunt voor Tricht. Het was René die met een knappe bal Tim bereikte die hem vervolgens op zijn borst controleerde en daarna via een omhaal mooi afmaakte.
Het was Tricht wat sterk aandrong, waardoor zelfs bij een corner niet meer aan de rest verdediging werd gedacht en Oranje Wit uit een counter de wedstrijd kon beslissen, maar dat na liet door de bal op de buitenkant van de kruising te schieten. Kwartier voor tijd maakte Marijn Bransen na een hele lange afwezigheid zijn rentree en liet zien dat hij het voetballen nog niet verleerd is.
De verdiende gelijkmaker viel niet meer, maar Tricht kon terug zien op een redelijke wedstrijd tegen een klasse hoger spelende tegenstander. Volgende week begint de competitie met een uitwedstrijd tegen Woudrichem.

Voorafgaand aan het duel kreeg Tricht 1 een nieuw reservetenue uit handen van Chris de Jongh van het gelijknamige installatiebedrijf. Onze eerste wedstrijd zal dan ook in dit mooie zwarte tenue worden afgewerkt in Woudrichem.

Foto’s van Tom de Bruin Fotografie vind je hier.