De druk van de koploper!

JO15-1 koploper

Natuurlijk zijn we enorm trots op ons 1e elftal dat aardig meedoet in de 2e klasse met jongens die we zelf hebben opgeleid; ondanks vandaag een onterechte 0-0 tegen Sleeuwijk.
Toch willen we het vandaag hebben over de jeugd die wij opleiden met onbetaalde trainers.
JO19-1 heeft het erg moeilijk in de hoofdklasse, maar dat is niet zo gek als je bedenkt dat hun beste spelers al meedoen bij Tricht 1. Jongens onder 17-1 won vandaag in de 1e klasse van Margriet met 6-1 waardoor ze op een mooie 4e plaats in de competitie staan. Wellicht overbodig, maar de trainer van JO17-1 is een oud 1e elftal speler, Ardy Voorneveld, die geheel vrijwillig 3x in de week deze jongens begeleidt.
Jongens onder 15-1 speelt wellicht in een klasse te laag, maar volgens de spelers-berekeningen van de KNVB horen we daar thuis. Vandaag moesten we zonder Tygo Drost en Lucas Ebbers (ziek) met JO15-1 als koploper naar Jan van Arckel, die op plaats 8 stond. Als trainer ben je dan net zo ongerust als wanneer Erik ten Hag die naar naar Heracles Almelo moet en je bedenkt dat je juist tegen de kleintjes punten laat liggen. Maar niets van dat alles; de jongens bleven vanaf minuut één jagen op doelpunten en ze wilden laten zien dat ze de enige zijn die recht hebben op een kans op het najaarskampioenschap. Door doelpunten van Kaj Stap (4x), Jonathan de Ruiter (4x), Max van Hulzen (2x), Ward Liem (2x), Sam van Dijken, Luc van Zoest, Nieck van Bekkum en Ruben van Est hebben we met 0-16 gewonnen, waardoor we volgende week tegen Heukelum JO15-1 wederom kunnen laten zien dat wij bovenaan horen te staan!

Laten wij vooral via onze eigen jeugd de beste ‘onbetaalde’ club van de regio blijven!

Volgende week weer wat meer nieuws over onze senioren!

Ps. Ik gok dat er drie jongens van JO15-1 over vijf jaar mee kunnen trainen bij de A-selectie van Tricht , maar ook ‘de Tank’ en Addy hebben er nog een paar rondlopen! Forza vv Tricht!