Zaterdag 12-12 eindigt in 2-2

Zaterdag 12-12 hebben de twee meidenteams MO13 en MO15, na weken stug door trainen, toch nog even voor 3 punten kunnen strijden! Na wat overleg tussen trainers en leiders van MO13 en MO15 werd er onder leiding van Aniek Veldhuizen om 10:40uur afgetrapt op het kunstgrasveld. Met twee leen spelers van de MO17, Daphne en Senna, één leen speler van de MO15, Michaela, en een anonieme speelster die behoorlijk wat groter en gebekter was begon de MO13 vol goede moet met 11 speelsters aan de wedstrijd. De MO15 kreeg als opdracht de bal het werk te laten doen en vooral weer even een lekker wedstrijdje te voetballen.
De eerste 5 minuten waren beide teams nog een beetje zoekende. Met gebrek aan wedstrijd ritme was dit goed te verklaren. Toch stond er na een krappe 20 minuten spelen toch al 0-2 op het scorebord. Britt maakte een mooi doelpunt na een goede solo door de as van het veld. Maud scoorde, uiteraard met buitenkant schoen, na een goede aanval van achteruit via Yana, Liz en Britt. De MO13 bleek niet uit het veld geslagen en werd voor rust toch ook een aantal keer gevaarlijk. Zo werd Daphne goed in de diepte gestuurd na een pass vanuit het middenveld. Gelukkig is Megan weer helemaal fit en hersteld van haar gebroken arm. In de 1 op 1 situatie kwam ze goed uit en kaapte ze de bal voor de voeten van Daphne weg. Na de rust wisselde Michaela met Caoimhe zodat er achterin bij de MO15 even wat geschoven kon worden. Echter besloot er daarna nog een anonieme speelster het veld op te stappen. Deze keer met een opvallende muts die normaliter het hoofd van ene H.H. warm houdt in de winter. De wedstrijd werd hervat en de MO13 liet van zich zien! Voor een eerste keer op een groot veld stonden meerdere meiden direct hun mannetje… ?! India stond de tweede helft als een rots achterin! Elin kwam de bal netjes oppikken en schoof hem regelmatig bij Merle of Mette in de voeten. Die ging er op haar beurt snel vandoor aan de rechterflank om zo de bal voor te geven. Jasmine maakte met een goed schot koelbloedig af en zo stond het vrij snel al weer 1-2. De passing van de MO15 was wat vaker onzuiver en er werden meer ballen ingeleverd. Achteraf bleek dat 2/3 van de leiding van de MO13 gewoon mee deed aan deze wedstrijd waardoor er geruime tijd met 12 speelsters is gespeeld. Helaas is dit feit de scheidsrechter even ontglipt. Met 12 tegen 10 en later weer 11 tegen 11 door de terugkomst van Caoimhe werd het toch nog erg spannend! Daphne moest een paar keer op z’n Boers inkomen om een derde treffer van de MO15 te voorkomen. Daar waar Britt, Suze en Suse (of te wel Siers om verwarring te voorkomen) hard aan het werk waren op het middenveld van de MO15 kwam er toch een bal het 16-meter gebied in. Door goed werk van Senna, Esther en Merle en een keepende Iris die de scheidsrechter probeerde af te leiden met klachten over coach Jack, ging Mette er weer vandoor en scoorde Jasmine de 2-2. Na nog een gevaarlijke corner van Britt die op de lat belandde werd er uiteindelijk niet meer gescoord. Zo kregen beide teams een punt mee naar huis en bleef er dus maar 1 punt in Tricht… Speciale complimenten aan Merle die haar eerste wedstrijd direct op groot veld heeft gevoetbald en dit uitstekend heeft gedaan. Gewone complimenten aan alle speelsters van MO13 en MO15 die er echt een leuk potje voetbal van hebben kunnen maken!

Rest mij iedereen een hele fijne kerstvakantie met prettige kerstdagen te wensen zodat we 2021 in goede gezondheid kunnen starten! 🎅🏼🥂🎆

Liefs Amber