‘Yes, verloren!’

Afgelopen zaterdag stond de laatste bekerwedstrijd in de poule op het programma, een uitwedstrijd tegen LRC 2. Een ploeg die 1e staat in de bekerpoule en uitkomt in de 1e klasse, 2 niveaus hoger dan Tricht 4. Van tevoren maakte we onszelf dus in ieder geval niet teveel illusies maar wellicht dat er een kleine stunt in zou zitten. Uiteraard niet om daadwerkelijk door te komen in de beker, dit zou alleen mogelijk zijn bij een overwinning, maar puur om weer het genot van een overwinning te mogen proeven.

Bij de eerdere wedstrijden tegen Heukelum 2 en Rhelico 2 was de keuze nog reuze maar helaas hadden we een hoop afwezigen afgelopen zaterdag. Dit had uiteraard niets met de tegenstander te maken volgens Sjaak, Marcel Boer, Tonnaldinho, Patrick Baauw en Gregory. Die laatste heeft zelfs een weekend Apeldoorn geboekt met schoonfamilie om maar niet mee te hoeven doen. De opstelling:

Wolter; Bix, Rico, Mike en Mark; Tim, WP, Robin en Stan; Rob en Haan.

Op papier een 4-4-2 opstelling maar in de praktijk schoof Rico al direct door om het middenveld te versterken. De jarige Niels den Hild werd niet alleen getrakteerd op een wisselbeurt maar kreeg ook direct de vlag als cadeau, daarnaast ook een wisselbeurt voor Ruben Makkink die eindelijk was teruggekeerd van zijn visvakantie op Curaçao.

Op het prachtige, nieuwe complex werd er dan om 14.30 afgetrapt. Met veel druk probeerde LRC direct een openingstreffer te forceren maar Tricht 4 is hier duidelijk niet van onder de indruk. Via een excellerende Rico op het middenveld komen we via prachtige steekpasses enkele keren gevaarlijk voor de goal. Dit worden niet direct grote kansen maar LRC creëert daarentegen ook helemaal niets gedurende de eerste helft. Hoogtepunt van de eerste helft is dan ook een mager opstootje na een schandalige overtreding van LRC. Deze overtreding was schijnbaar geen gele kaart waard, het creatieve commentaar van Rob daarentegen dan weer wel.

In de rust geen noemenswaardige momenten al kwam het creatieve commentaar van Rob nog wel even ter sprake. Mocht u nu graag willen weten op welk woord hij de scheidsrechter nu precies trakteerde? Iedere toeschouwer voor de wedstrijd tegen Gameren uit (14.30 uur) van volgende week zal het antwoord worden verteld.

Waar normaal gesproken de woorden ‘scherp beginnen’ een averechts effect hebben op de manschappen van Marco Stam, beginnen we daadwerkelijk scherp aan de tweede helft. Direct een goede aanval maar helaas bleef een doelpunt opnieuw uit. LRC had wat nieuwe spelers ingebracht en dit miste zijn effect duidelijk niet, ongeveer tien minuten na rust neemt LRC het heft in handen. Voordat daadwerkelijk de openingstreffer valt redt Wolter nog goed maar even later is het dan alsnog raak voor LRC. Via een goede aanval over de rechterkant valt de voorzet voor de voeten van een speler van LRC die de bal voor het intikken heeft. Hierna is het verzet van Tricht gebroken en begint de spelverdeler van LRC, naar verluidt met de bijnaam Dick Jaspers, te strooien met caramboles. Uiteindelijk volgen snap na de openingstreffer ook nog de verdiende 2-0 en later ook nog de 3-0. Tussendoor hebben Tim en Stan het rubberen strijdtoneel al mogen verlaten en zijn ze vervangen door Niels en Ruben.

Uiteindelijk een verdiende 3-0 nederlaag, die voelde als een overwinning door de uitschakeling in de beker. Zo hebben we onszelf mooi weten te behoeden voor een doordeweekse uitwedstrijd naar bijvoorbeeld Nieuw-Lekkerland. Komende zaterdag de eerste competitiewedstrijd tegen GVV’63 2 op het menu, direct een kraker daar GVV’63 voor het stopzetten van de competitie koploper was in de 3e klasse. Komt dat zien!