‘WNC: Je kan er niet van winnen, maar ook niet van verliezen’

Afgelopen zaterdag stond de streekderby op het programma tegen de verre buren uit Waardenburg. Een veelal gevreesde tegenstander, is het niet op het veld dan wel aan de bar. Helaas was van dit laatste sowieso geen sprake vanwege de algehele drooglegging in het amateurvoetbal en moest deze strijd toch echt worden uitgevochten binnen de lijnen. Hiermee waren de teleurstellingen nog niet ten einde, na het zien van de veldindeling bleek hier een ‘2’ te staan in plaats van ‘1’. Hiermee waren ook direct de kansen voor Marcel Boer en Sjaak Huijgen verkeken, express op de back gezet voor de gelegenheid, om een bal richting de A2 te jagen. De opstelling:

Wolter; Sjaak, Mark, Mike en Marcel; Rico, WP, Gregory en Tim; Haan en Rob.

Op de bank startten Robin en Stan, zij werden op de bank vergezeld door de geblesseerde Marco Stam die in tegenstelling tot zijn geblesseerde teamgenoten wel aanwezig was.

Vanaf de meet af aan begon Tricht sterk aan de wedstrijd op het spiegelgladde veld. Met prima voetbal weten we elkaar goed te vinden op de helft van WNC, het zal wellicht hebben meegespeeld dat dit richting de kantine was, echter weten we nog geen grote kansen te creëren. Na ongeveer een kwartier voetbal valt dan toch vanuit het niets de terechte voorsprong. Na een corner beland de bal in de welbekende kluts waarna hij prachtig wordt binnen geschoten. Wie hier uiteindelijk voor verantwoordelijk was, was vanuit mijn standpunt helaas niet te zien.. Na dit terechte doelpunt neemt WNC meer initiatief en komen ze vooral vanuit de as af en toe gevaarlijk door. Echt grote kansen levert dit ook voor WNC niet op en de gelijkmaker komt dan ook letterlijk en figuurlijk uit te lucht vallen. De rechtsachter van WNC besluit om 20 over de middenlijn de bal voor te zetten maar deze valt met een ongelofelijke slinger in de bovenhoek; 1-1.

De tweede helft wordt helaas begonnen zonder ondergetekende, Robin mag het nu laten zien na twee weken afwezigheid. De tweede helft begint net zoals de eerste helft met veel initiatief vanuit Tricht waarbij er enkele kleine mogelijkheden helaas worden gemist. Overigens is er tussendoor nog een enorme kans voor WNC waarbij de onzelfzuchtige speler van WNC beter zelf voor zijn kans had kunnen gaan in plaats van de bal af te spelen. Hierna pakt Tricht het weer goed en komt er uiteindelijk ook de dik verdiende voorsprong, na weer een rush van Haan over de linkerkant weet hij Rob voor de goal te vinden die de voorsprong binnen schiet. Hiervoor waren deze mogelijkheden helaas nog niet aan Rob besteed. Met nog een minuut of 25 op het bord komt Stan nog in de ploeg voor de moegestreden Marcel Boer, die overigens al niet geheel fit aan de wedstrijd begon nadat hij zich vorige week blesseerde bij een inworp(!). De wedstrijd kabbelt rustig voort met nog wat kansen voor Tricht en weinig grote mogelijkheden voor WNC tot minuut 88. De goed spelende middenvelder draait knap weg in de as en weet Wolter via een droge schuiver te passeren; 2-2. Dit tot redelijke ontevredenheid van laatst genoemde die blijkbaar nog genoeg puf had na drie dagen vol klussen.

Na afloop grote ontsteltenis over het resultaat en nog grotere ontevredenheid over het gebrek aan dorstlessende middelen, het maakte een middag Waardenburg compleet. Tot volgende week, dan wacht OJC Rosmalen 2, weer een makkie dus.