Weer laat 3-2 verlies voor Tricht

Tricht - De Zwerver

Net als een week eerder in Arkel leed Tricht zaterdag op eigen veld tegen De Zwerver vlak voor tijd een 3-2 nederlaag. Na een 0-2 achterstand bij rust kwam Tricht ver na de pauze door goals van invaller Pepijn Lambregts en topscorer Ramon van Soelen nog tot 2-2 langszij, maar een rake Kinderdijkse vrije trap werd de thuisclub in de 97e minuut met 2-3 alsnog fataal.
Het enige positieve nieuws voor Tricht zaterdag was dat de meeste andere degradatiekandidaten ook verloren. Tricht is nu echter wel voorlaatste op de ranglijst en zal zelf veel beter moeten gaan presteren om het gevaar af te wenden en tweedeklasser te kunnen blijven. Tricht miste zaterdag libero Harm van Brenk (wintersportvakantie), de geschorste voorstopper Gerjan van Haarlem en de geblesseerde Luke van Dijken. Daardoor vormden de jonge Tim Schook en Sander Kars nu het vrij onwennige defensiecentrum. Bij De Zwerver moest Jorrin van Kleef op het laatste moment de vanwege een sterfgeval in de familie weggeroepen vaste keeper in het doel vervangen.
Weinig actie
In de matige eerste helft was er lang eerst weinig actie voor beide doelen. Na een half uur waren Rick de Jongh en Ramon van Soelen bij Tricht voor het eerst gevaarlijk in de aanval. Drie minuten later nam De Zwerver echter uit een counter via Guido Luiten met 0-1 de leiding. Kort voor rust werd het via Rick Verloop zelfs 0-2 toen Tricht defensief niet bij de les was. Tien minuten na de pauze stuitte Tim van Dijken op de keeper van de gasten. Daarna kon Tricht lange tijd offensief weinig potten breken. Na de vervanging van Ruben Lambregts door zijn broer Pepijn Lambregts ging Tricht achterin één op één spelen. Eerst trof De Zwerver in de 80e minuut toch nog de paal, maar twee minuten later had Tricht met een schot van Pepijn Lambregts eindelijk succes en keerde door die 1-2 treffer de hoop weer vol terug. Tijdens de bijna tien minuten lange extra tijd leek Tricht ook nog een punt te gaan redden, toen Ramon van Soelen uit een voorzet van rechts in de 94e minuut knap tegendraads raak kopte: 2-2. Al zijn zesde competitiegoal.
Koude douche
De koude douche voor Tricht volgde echter al drie minuten later. Pepijn Lambregts maakte in de 97e minuut een onnodige overtreding net buiten zijn eigen 16 meter gebied en spits Glenn Weijts schoot de bal uit de vrije trap via de vingers van Trichts keeper Rian Drost in de kruising: 2-3. Ook een prima knal van Tim van Dijken kon Tricht in de 99e minuut niet meer voor duur verlies behoeden want doelman Jorrin van Kleef redde knap. De Dordtse arbiter Richard van de Rest, die beide partijen liefst vier gele kaarten gaf, blies snel hierna af. Tricht verkeert nu in acuut gevaar met in de komende weken de erg zware duels tegen GJS in Gorinchem en thuis tegen koploper Roda Boys in het nabije verschiet.

Anton van der Giessen

Bekijk alle foto’s van Ab Donker op onze Facebook pagina.