‘Van Heukelum kan je niet winnen maar ook niet verliezen’

Vandaag was het dan eindelijk weer zover! Na een ellenlange voorbereiding van ca. 6 maanden, die wij overigens zonder nederlaag succesvol hebben afgesloten, mochten we vandaag op bezoek bij onze vrienden uit Heukelum om aan te treden tegen het 2e elftal. Wanneer dat wellicht al gek klinkt, aangezien wij zelf een 4e elftal zijn, zal de verbazing niet stoppen als u weet dat de KNVB ons ook bij 1e klasser LRC 2 heeft ingedeeld.
Mede met het oog op deze zware bekerindeling hebben we als 4e elftal toch succesvolle zaken kunnen doen op de transfermarkt. Zo hebben we het alom begeerde duo Sjaak en Boer, tevens te boeken voor een partijtje carbid schieten zonder giertank, weten te behouden en hebben we zelfs triatleet Rico de Ridder weten te strikken. Voor deze laatste voelde het natuurlijk als thuiskomen op Sportpark ‘De Vriezenwijk’ na hier in het verleden succesvol te zijn geweest. Omdat meester strateeg WP van Kranenburg vertrouwde op zijn revanchegevoelens was er meteen een basisplek voor Rico weggelegd in een 3-5-2 opstelling:

Wolter; Mark, Mike, Rico; Bix, Robin, Gregory, WP en Niels; Haan en Rob.

Op de bank begonnen Tonnaldinho, Tim, Sjaak en Boer (vanwege eerder genoemde transferperikelen). Stan mocht zijn opwachting maken bij Tricht 3, waar hij met 2 doelpunten uitblonk tijdens een 3-1 nederlaag, in een wedstrijd waar Patrick Baauw ook zijn opwachting mocht maken. Ruben was vissen. Of dit laatste ook succesvol is verlopen is overigens nog onduidelijk.

Om klokslag 14.30 werd er dan eindelijk afgetrapt en de intenties van Heukelum waren direct duidelijk. Meteen probeerde ze met veel druk naar voren de eerste kansen af te dwingen en dit lukte ze vrij aardig, mede omdat het voor Tricht in de openingsfase nog zoeken was naar de juiste veldbezetting. Daarbij was het vooral voor ondergetekende ook lastig om het groen-wit van Tricht te onderscheiden van het rood-wit van de tegenstander. Deze manier van spelen van Heukelum leverde ze na 20 minuten al direct een 2-0 voorsprong op na een schitterende eigen goal en een indraaiende vrije trap die pardoes bij de 2e paal binnen zou vallen. Daarbij had Wolter voor het openingsdoelpunt ook al een hele goede redding bij een 1 op 1 met een aanvaller van Heukelum. Hierna kwamen we toch al meer aan voetballen en kregen we al snel enkele mogelijkheden via onze linkerkant. Uiteindelijk leverde dit na een goede aanval een werkelijk schitterende aansluitingstreffer van Rob op. Van buiten de 16 besloot Rob om de bal met rechts, ja met rechts!, in de bovenhoek te jagen. Zo ging de eerste helft verder in een hoog tempo zonder kansen aan beide kanten en waren de ploegen redelijk aan elkaar gewaagd.

In de rust werd Niels noodgedwongen gewisseld, die moest naar de verjaardag van Rob zijn zus, en kwam Tim hem vervangen. Voor de rest bleef het elftal zo staan en zou er halverwege de 2e helft verder worden gewisseld. Daarbij sloot Wolter de bespreking in de rust af met de inspirerende woorden van Wolter; ‘Scherp beginnen, niet direct een goal tegen zodat we zo lang mogelijk in de wedstrijd blijven’.

U vraagt, wij draaien! Koud de kleedkamer uit, in de eerste en de beste aanval weet Heukelum via de kleinste man van het veld een kopgoal te scoren. Prima uitgespeelde aanval van Heukelum over onze linkerkant met een even prima afronding. Helaas, net wanneer we beter in de wedstrijd komen krijgen we toch de welbekende Heukelumse deksel op de neus.

Hierna rechten we knap de rug en uit een spectaculaire maar wel ingestuurde corner weten we de aansluitingstreffer te maken. Een lage corner van Tim, die via de buitenkant van de voet door Rico wordt verlengd en door Bix met een snoekduik wordt afgerond. Het spel blijft hierna op en neer gaan en met Sjaak komt er een nieuwe verse kracht binnen om alsnog een punt over de streep te trekken. Wanneer er zo’n grootheid als Sjaak Huijgen, uiteraard met nummer 14, zijn rentree maakt zie je dat het een elftal wel inspireert. Zelfs zodanig dat niet veel later na de rentree van Sjaak, Haantje zelfs de niet geheel onterechte gelijkmaker binnen poft; 3-3! Hierna komt de andere helft van het duo Sjaak en Boer, Boer dus, binnen de lijnen en vervangt Tonnaldinho Rob die naar de verjaardag van Niels zijn moeder moest. Daarbij nemen wij moe maar voldaan een puntje mee uit Heukelum met hetzelfde resultaat als de laatste editie tussen Heukelum 2 en toen nog Tricht 3.

Wilt u graag een keer komen kijken naar deze (oud) talenten? Komende donderdag staat de volgende beproeving op het programma, de 2e bekerwedstrijd tegen Rhelico 2.