Update Tandwinkel.nl JO9-toernooi

TANDWINKEL.NL INTERNATIONAAL 09-TOERNOOI
ZATERDAG 28 AUGUSTUS (10.30-17.30)
SPORTPARK CRAYESTEIN (VV TRICHT)

Afgelopen zaterdag zouden wij de 11e editie van ons internationale 09-toernooi hebben beleefd, maar door de corona maatregelen was dat niet mogelijk ( hoe noemde wij de eerste editie van ons toernooi ook alweer ? Jazeker, het ALLESISMOGELIJK.NL internationaal 09-toernooi )!
Na overleg met JOER internationaal besloten we om het in augustus te proberen. We kwamen uit op zaterdag 28 augustus. Dit is de laatste zaterdag voordat de bekerwedstrijden gaan beginnen. Een mooie gelegenheid om te kijken hoe de ploegen ervoor staan. Er wordt gespeeld volgens de geldende regels voor het 09-voetbal. Dus niet met 8 tegen 8 op een half veld, maar met 6 tegen 6 op een veld van 42,5m x 30m. Dat zal wel even wennen zijn!
Door het verzetten van de datum vielen er een aantal ploegen af ( o.a. NEC, Bayer Leverkusen, Sparta en KAS Eupen ). Daarin tegen hebben we nu een aantal nieuwe inschrijvingen mogen ontvangen. We streven naar 24 ploegen, maar het kunnen er ook 28 worden. Op dit moment hebben de volgende ploegen zich ingeschreven: ( een aantal ook met 2 ploegen )
Schalke’04 (Gelsenkirchen, D) => met 2 ploegen (winnaar 2012/14/15/17)
Zij komen op vrijdagavond aan in Tricht en gaan na een maaltijd naar hun gastgezin. Na de goede ervaringen met de Zweden van IF Brommapojkarna mochten we weer een beroep doen op de familie van Est. Zij gaan het voor elkaar krijgen om de 18 spelers, en de 3 trainers, bij hun of in de omgeving onder te brengen. Onze dank is nu al groot. Wilfred en Marian zijn kanjers.

Cercle Brugge (Brugge, B) => met 2 ploegen
Ook op de vrijdagavond komen onze vrienden van Cercle Brugge uit België naar ons sportpark Crayestein. Dat doen ze al ruim 10 jaar lang. Je krijgt dan zeker een band met een aantal Bruggenaren. Het is voor hun normaal de sluiting van een lang seizoen, maar wordt het een begin van een lang seizoen. Met hoeveel spelers en begeleiding ze gaan komen weten we nog niet, maar dat het weer gezellig gaat worden, dat is zeker. De spelers en begeleiding worden ondergebracht bij gastgezinnen voor 2 nachten. Hopelijk komen er ook weer een groot aantal ouders mee zodat zij na het toernooi met ons willen mee feesten. Hopelijk dat zij dan ook kunnen zeggen in Brugge: Het toernooi in Tricht is het leukste wat we tot nu toe hebben meegemaakt!
FC Utrecht (NL) => met 2 ploegen
Door het samenwerkingsverband wat we met de club uit de Domstad hebben, was het niet meer dan normaal dat zij met 2 ploegen aanwezig zijn.
KAA Gent (Gent, B) => met 2 ploegen
Vandaag hoorde we via JOER dat KAA Gent met 2 of 3 ploegen wilde deelnemen. We vonden 2 wel genoeg zodat er nog ruimte is voor een aantal aansprekende namen. Zij hebben al verschillende keren meegedaan.
VV Tricht (NL) => met 2 ploegen
Normaal gesproken doen we mee met de huidige JO9-1. Maar door het wegvallen van de editie van 2020 zaten we met een ploeg die als JO9-1 het toernooi niet mocht beleven. Daarom hebben we besloten omdat team toch toe te voegen aan het deelnemersveld.
De volgende ploegen nemen deel met hun JO9-1:
Zeeburgia JO9-1 (Amsterdam) winnaar 2013
Zulte Waregem (Waregem, B)
Focus’07 JO9-1 (Culemborg, NL)
STVV (Sint Truiden, B) winnaar 2018
Theole JO9-1 (Tiel, NL)
De Betrokken Spartaan JO9-1 (Rotterdam, NL)
BFC JO9-1 (Bussum, NL)
K Beerschot VA (Antwerpen, B)
MVV’58 JO9-1 (Meteren, NL)
Club Brugge (Brugge, B) winnaar 2019
RKTVC JO9-1 (Tiel, NL)
Dat zijn er nu 21, maar dat gaan er meer worden. De organisatie heeft nog een aantal uitnodigingen uitstaan. Ook hebben we concurrentie van een aantal andere toernooien op de zaterdag en zondag, maar we blijven positief over het aantal ploegen wat we gaan ontvangen.

Om dit unieke evenement mogelijk te maken zijn we afhankelijk van een groot aantal sponsoren die ons financieel, of in natura, willen ondersteunen. We zijn redelijk op weg om alle ploegen van een teamsponsor te voorzien, alle velden krijgen die dag ook een bedrijfsnaam en de 4 poules idem dito.
Als je ons toernooi wil ondersteunen, dan ben je voor € 100,- sponsor van een ploeg, veld of poule. Wij snappen dat het voor de ondernemers niet makkelijk was in deze corona tijd. Daarom vragen wij het bedrag wat we 10 jaar geleden ook al vroegen. Als dank plaatsen we het logo van het bedrijf op ons toernooipagina. Op de dag zelf zal Niels de omroeper uw bedrijfsnaam regelmatig door de boxen laten klinken. Op de beamer zullen de logo’s ook getoond worden. Wil u sponsoren, dan mag u contact opnemen met Eline Uiterwaal (eline@uiterwaal.nl), Aniek (aniekveld@gmail.com) of Addy Ijzerman (theref@online.nl). Een eigen voorstel mag natuurlijk ook !!!
Ook is er weer een verloting om de kosten te drukken. Er worden weer 4000 loten a € 0,50 op de markt gebracht. De spelers van beide Trichtse ploegen gaan hun best doen om zoveel mogelijk loten te gaan verkopen. We snappen dat het dan vakantietijd is, maar we hopen dat jullie zoveel mogelijk loten willen kopen. Naast geldprijzen worden er ook attributen van de deelnemende BVO’s verloot.
In het volgende journaal houden we u op de hoogte van de voortgang. We zien jullie graag op zaterdag 28 augustus. Sportpark Crayestein, the place to be!