Twee oefenzeges voor Tricht

Eltalfoto Tricht 1

Tricht heeft de eerste twee oefenwedstrijden in 2022 allebei gewonnen. Donderdagavond zegevierde Tricht in Vuren met 0-2 en zaterdag werd het thuis tegen Delta Sports’95 uit Houten een duidelijke 4-0 overwinning.

In Vuren nam Tricht na achttien minuten met 0-1 de leiding omdat Joran Smit een brede aanval met een mooie voetbeweging afrondde. Vijf minuten na de pauze liep een sterker Tricht al tot 0-2 uit. In de rebound na een door de Vurense keeper eerst nog knap gekeerd schot van Ramon van Soelen maakte Arjan Hakkert dit doelpunt. Bij 0-2 bleef het omdat Tricht nog enkele goede kansen miste en derdeklasser Vuren vlak voor tijd bij een spaarzame mogelijkheid te hoog mikte.

Zaterdag speelde Tricht thuis een goede partij tegen Delta Sports’95, een andere tweedeklasser. Op aangeven van Joran Smit opende Tim van Dijken na zeventien minuten met 1-0 de score. Twee minuten later maakte Rick de Jongh er uit een pass van Ramon van Soelen al 2-0 van. Vijf minuten na de pauze keerde keeper Rian Drost een overigens zwak ingeschoten Houtense penalty en daarna scoorde Tricht weer twee keer kort achtereen. In de 62e minuut passeerde Ramon van Soelen de mistastende keeper met een ver schot (3-0) en kort nadien rondde Pepijn Lambregts een voorzet van zijn broer Ruben Lambregts af: 4-0. Tricht miste daarna nog enkele mooie kansen en bij gast Delta Sports’95 werd in de slotfase nog een speler uit het veld gestuurd.

Komende dinsdagavond 1 februari oefent Tricht in Everdingen tegen derdeklasser SC Everstein en op zaterdag 5 februari is eersteklasser GRC14 in Giessen de opponent. De eerstvolgende competitiewedstrijd is pas op zaterdag 19 februari de belangrijke uitmatch in en tegen Arkel.