Tricht X; een verhaal!

Zullen we dan toch maar weer eens de pen uit de borstzak trekken en een paar mooie woorden wijden aan ons aller Tricht X? Het is al weer even geleden dat u een verslag heeft kunnen lezen van uw helden. Sowieso zijn geschreven inzendingen klaarblijkelijk een beetje passé. Tegenwoordig vliegen de bewegende beelden om je oren. Natuurlijk komt Tricht 4 nog regelmatig met een mooi gedetailleerd verslag waarin de lezer de avonturen worden ingetrokken alsof het een spannend jongens boek betreft maar dit is meer uitzondering dan regel . De “nieuwe” generatie tiktokt, insta’t en reels’t er op los. Zelfs Facebook is niet meer aan hen besteed en wordt louter gebruikt door mensen van middelbare leeftijd die graag delen dat hun kat zo lief is, Anti of pro zwarte piet zijn, of hun kleinkind (net als alle andere kinderen!!!) ondeugend kan kijken in een camera. Tricht X is niets vreemd en maakt gebruik van alle kanalen om maar een beetje in de picture te blijven en een inspiratiebron te zijn voor anderen.
Welnu, hierbij dus weer een verslagje van de voorbereiding. Deze voorbereiding is natuurlijk zwaar verstoord door Covid-19. Dit virus, wat door vele toch wel wordt gezien als het onzin-virus waardoor politiek Den Haag ons hun wil op kan leggen, heeft vorig seizoen een abrubt einde gemaakt aan ons beste seizoen ooit. Oke we stonden nog voorlaatste maar we denken dat we uiteindelijk heel hoog hadden kunnen eindigen.
Dit seizoen hebben we zelfs een oefenwedstrijd gespeeld. En dan bedoel ik niet de gebruikelijke bekerwedstrijdjes maar echt een wedstrijd die nergens om ging maar puur om te oefenen. Op een doordeweekse avond mochten we aantreden tegen het tweede elftal DSS’14. Dit was me een niveautje hoor! De enige op niveau was de scheidsrechter. Hij zag deze wedstrijd als een springplank naar ongekende hoogte. We wisten niet dat het edele voetbalspelletje zoveel regels had. Uiteindelijk een verdienstelijke 1-1 en de eerste kampioensdromen waren geboren. Daarna in het donker door Varik rijden, wat een avontuur.
Toen mochten we voor het eggie in Meteren. De KNVB heeft voor een prachtige poule gezorgd. MVV, GVV en Tricht in 1 competitie. Wat Nivo Sparta erbij doet is ons niet helemaal duidelijk. Meteren – Tricht is natuurlijk altijd gezellig. Laatste jaren waren we helaas net de mindere of de meest ongelukkige maar nu was alles anders. Covid heeft ons goed gedaan zal ik maar zeggen. Met een dikke 1-4 overwinning namen we de puntjes mee naar de goede kant van de Linge.
Tussendoor mocht het 6e aantreden tegen Nivo Sparta. Wij zouden dat weekend op ons bekende en beruchte trainingskamp zijn maar ook hierin werden wij belemmerd door het Coronavirus. Dit trainingskamp is er juist voor bedoeld om nader tot elkaar te komen en zo met frisse moed het nieuwe seizoen in te gaan maar op 1,5 meter gaat dit niet werken. Het is niet te hopen dat dit uiteindelijk ons gaat opbreken halverwege het seizoen. Natuurlijk willen we niet door in de beker en heeft het 6e zich keurig aan de afspraken gehouden door dik te verliezen. Je kan gewoonweg geen risico nemen met een kleine nederlaag en dan op doelsaldo toch door te moeten bekeren. Dat is voor niemand leuk. Een week later mochten we zelf weer aantreden tegen GVV uit Geldermalsen. GVV had MVV met maar liefst 9-1 verslagen dus het liep ons wat dun door de broek. Geheel onterecht bleek achteraf want ook deze buren werden verslagen en ditmaal met 1-0.
Wat een weelde! Meteren en Geldermalsen verslagen en niet door in de beker. Dit is op 100 liter bier, gezelligheid, humor, katers, beestachtige opdrachten en dikke feesten na het beste trainingskamp ooit.
Het nieuwe seizoen, wij hebben er zin in!

#trichtxkampioen