Tricht redt het niet tegen Roda Boys

AALST • Tricht was niet opgewassen tegen Roda Boys en verloor met 3-0. Tricht startte de wedstrijd zonder de geblesseerde topscorer Tim van Dijken. Hij viel na rust in, maar moest al snel het veld weer verlaten toen hij weer last kreeg van zijn enkel.

Roda Boys had in het eerste half uur een licht overwicht. De eerste kans van Tricht was na 21 minuten met een schot op doel van Owen Hol. Twee minuten later kwam Roda Boys op voorsprong door een doelpunt van oud-Tricht speler Aimane Seqqal. Hierna kwam Tricht beter in de wedstrijd en leek op slag van rust 1-1 te scoren. Maar dat doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.

In de tweede helft was Tim van Dijken weer van stal gehaald. Hij gaf meteen zijn visitekaartje af en schoot net voorlangs. De 1-1 hing in de lucht. Maar na een schot dat ternauwernood werd gepakt door de keeper, moest Van Dijken weer geblesseerd het veld verlaten.

Hierna verdubbelde de snelle Nils Loef de voorsprong van de thuisclub. Toen spits Servanio Martina van Roda Boys met twee keer geel het veld moest verlaten, was er nog lichte hoop voor de gasten uit Tricht. Maar Loef maakte uit een counter zijn tweede en zette de 3-0 op het scorebord.