Tricht onmachtig tegen GRC 14

In een wedstrijd met weinig kansen van beide kanten verloor Tricht met 0-2 van GRC 14. Johnny Schouten was de grote man bij de fusieclub uit Giessen/Rijswijk. Hij scoorde twee keer.

Door de blessure van keeper Kaasjager en de rode kaart van Jesse Kok vorige week, stond de 18-jarige Denny Swanink op het doel bij de groenwitten. Hij deed het uitstekend en redde twee keer bij een één tegen één situatie.

In de 44e minuut kwam Tricht op achterstand toen op het middenveld de bal werd verloren. Uit de omschakeling scoorde GRC 0-1. Vijf minuten voor tijd besliste Schouten namens GRC 14 en schoot vanaf 16 meter de 0-2 in het dak van het doel.

Tricht verloor verdiend en miste de geblesseerde Rick de Jongh. Goalgetter Tim van Dijken werd goed aan banden gelegd door de gasten uit Giessen. Hij kreeg dubbele dekking.

Tricht duikelt door dit verlies uit de top van de tweede klasse H en staat nu zevende. Zaterdag ontvangt Wilhemina’26 uit Wijk en Aalburg, de nummer 10 van de ranglijst.