Tricht neemt drie punten mee naar huis

Tricht wint van Whilhelmina'26

Wijk en Aalburg • In niet echt hoogstaande wedstrijd won Tricht met 0-1 van Wilhelmina’26. De thuisclub hielp Tricht een handje door na een half uur spelen de bal in eigen doel te koppen.

Tricht begon goed aan de wedstrijd, waarin Wilhelmina’26 het spel aan Tricht liet en zelf op de counter probeerde te spelen. In de tweede minuut leverde dat een kans op voor Joran Smit, maar hij schoot hoog over. Na tien minuten zakte het spel van Tricht naar een bedenkelijk niveau. In de 28e minuut kwam Tricht op voorsprong toen een voorzet van Owen Hol door een verdediger in eigen doel werd gekopt. Ook hierna was het niveau niet best. Het enige wapenfeit van Tricht was een kans van Tim van Dijken op slag van rust, maar hij stuitte tegen de keeper op.

In de tweede helft schoot Wilhelmina tegen de lat. Tim van Dijken was nog twee keer dicht bij een doelpunt. Na een mooie actie schoot hij voorlangs en een kopdoelpunt werd van hem afgekeurd vanwege buitenspel.

Meestal krijgt de voorhoede van Tricht de meeste aandacht, maar dat was vandaag op deze grasmat erg lastig. De jonge verdediging stond vandaag als een huis, want bijna elk duel na lange ballen van Wilhelmina’26, werden gewonnen door Twan, Harm, Sander en Owen. Als we dit soort wedstrijden al winnend kunnen afsluiten, betekent het dat we steeds volwassener aan het worden zijn.

Tricht staat nu vierde op de ranglijst en doet nog volop mee om de plaatsen voor de nacompetitie voor promotie. Met elf punten voorsprong op de nummer 9 Alblasserdam ontloopt Tricht hoogstwaarschijnlijk het spelen van de nacompetitie voor degradatie.