Tricht loopt in de val tegen Heukelum

Tricht - Heukelum

In Tricht deed Heukelum goede zaken. Heukelum won met 2-3 van Tricht. Door deze winst staan de roodwitten bovenaan in de derde periode. Tricht lijkt afgeschreven voor een nacompetitieplaats. In de spannende 2e klasse F is nog van alles mogelijk. Heukelum en Tricht staan respectievelijk op een 10e en 8e plaats en zijn nog niet zeker dat ze volgend jaar ook in de tweede klasse spelen. Heukelum staat vier punten boven de degradatiestreep en Tricht zes.
Het jonge Tricht had een licht overwicht in het begin van de wedstrijd. Maar dat leverde nauwelijks kansen op. De sterke Heukelumse keeper Yoerik van ’t Pad was een aantal keren een sta in de weg bij schoten van Rick de Jongh, Owen Hol en Rene van Soelen. Tim van Dijken was na een mooie actie dicht bij een doelpunt maar zijn schot ging net naast.
Aan de andere kant was Ferry Meijdam een plaag voor de Trichtse verdediging. Zo werd hij een aantal keren op randje buitenspel afgefloten en schoot hij alleen voor keeper Rian Dorst net naast. Dezelfde Drost was attent bij pogingen van Benjamin Meijdam en Brennan Bieri. In de 42e minuut kwam Heukelum op voorsprong toen Tim van Dijken een corner verkeerd wegwerkte. De bal belandde voor de voeten van Max Schaay die hem snoeihard in het doel werkte. Twee minuten later was het 0-2. Een mooie pass van Sil van Putten werd scherp afgerond door Ferry Meijdam.
In de tweede helft probeerde Tricht weer het spel te maken maar uit een counter schoot Ferry Meidam weer raak, 0-3. In de 60e minuut deed Tricht iets terug. Tim van Dijken omspeelde een man en kaatste de bal aan de rechts opkomende Tim Schook, die de bal in de verre hoek schoot.
Drie minuten later was er een penaltymomentje toen de Owen Hol in het Heukelums strafschopgebied omver werd gelopen, maar scheidsrechter Marin de Zwarte zag hier geen overtreding in. Aan de andere kant werd een bal van Ferry Meijdam van de doellijn gehaald.
In de 80e minuut kreeg Tricht een strafschop toen een speler van Heukelum hands maakte in het zestienmetergebied. Tim van Dijken schoot de penalty feilloos binnen. In de resterende tien minuten probeerde Tricht de gelijkmaker te forceren, maar Heukelum hield stand en nam de drie punten mee naar huis.
Volgens de trainer van Tricht Jacob van Zanten staat Tricht weer met beide voeten aan de grond: “We draaien gewoon een goed seizoen maar afgelopen week merk je aan alles dat we deze wedstrijd wel even zouden gaan winnen. We waren minder scherp in de omschakeling. We dachten er te makkelijk over en Heukelum is fysiek sterk en wil altijd inzakken. Wanneer wij dan niet geconcentreerd zijn hebben we het moeilijk.”

Foto’s van Ab Donker hier.