Tricht JO12-1 Kampioen!

Tricht JO12-1 Kampioen

Zaterdag 13 mei 2023, bijna alle seinen stonden op groen voor de mannen van de JO12-1 van V.V. Tricht. Nog niet verloren, 3 verliespunten minder dan TEC, die op 20 mei de tegenstander zijn, een ‘extra punt’ vanwege een heel veel beter doelsaldo van +22, prachtig weer, een hoofdveld dat er prima bij ligt, kort gemaaid met een beetje dauw en natuurlijk (eindelijk) de zon. Perfect recept om “officieus” kampioen te worden tegen ISC uit Ingen.

In de wedstrijdbespreking waren er toch wel een aantal spelers die “last” van wedstijdspanning hadden, want vandaag moest en kon het; kampioen worden. In de eerdere fasen van dit seizoen was het de mannen niet gelukt het laatste zetje te geven of er waren simpelweg teveel wedstrijden afgelast waardoor de kansen als sneeuw voor de zon verdwenen. Dit zou vandaag niet gebeuren.

De wedstrijd begon en de ploeg kwam goed uit de startblokken. Met bij vlagen leuk voetbal stonden de mannen al snel op voorsprong. Echter was het af en toe ook rommelig. In de time-out gaf de technische staf (Tycho en Jack) de spelers mee dat ze nog meer samen moesten gaan voetballen en dat ze niet iedere bal naar voren hoefde te spelen. Met meer rust en geduld komen de goals vanzelf… en zo geschiedde, bij het rustsignaal stond de ploeg met 3-0 voor.

Tijdens de limonade in de kleedkamer kwam er nieuws uit Woudrichem, waar TEC speelde tegen Woudrichem. Woudrichem was daar aan het stunten en stond in de rust van hun wedstrijd met 6-2 voor, dus virtueel waren de mannen kampioen. Tevens werden de spelers in de rust op het hart gedrukt iets minder voor eigen succes te gaan en nog iets meer samen te voetballen; dan volgt je goaltje vanzelf.

De tweede helft begon en de adviezen werden opgevolgd en dit resulteerde in een tweetal fantastisch uitgespeelde aanvallen waar bij er op het allerlaatste moment, in plaats van geschoten werd nog werd afgespeeld, beide pracht goals.

om officieel kampioen te worden was het nog wachten op nieuws uit Woudrichem, waar het stiekem nog ongemeen spannend geworden was… TEC was teruggekomen tot 7-6 (voor Woudrichem) en het was nog niet voorbij.

Uiteindelijk was daar het verlossende woord: TEC had met 8-7 verloren van Woudrichem.

Mannen van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap! Op naar volgend jaar!