Tricht – Everstein 3-3

Everstein - Tricht

Tricht geeft voorsprong weg en speelt oefenduel gelijk tegen SC Everstein.
Zonder vaste krachten als René van Soelen, Harm van Brenk, Rick de Jongh en Gerjan van Haarlem speelde Tricht 1 dinsdagavond zijn laatste oefenwedstrijd in aanloop naar de belangrijke competitiewedstrijd tegen Arkel van volgende week zaterdag. Tricht wilde met een goed gevoel de competitie hervatten, maar Everstein begon fel en liet zien dat ze een goed resultaat wilde halen. Door Tricht vast te zetten werd het lastig opbouwen en kwam Tricht weinig tot niet aan voetballen toe. Toch kwam er halverwege de eerste helft 0-1 op het scorebord door een te korte terugspeelbal aan de kant van Everstein waardoor Ramon van Soelen rustig om de keeper heen kon en de bal tegen het net kon schieten. Everstein bleef aanzetten en kreeg net voor rust een penalty door vasthouden in het strafschopgebied. Deze werd door oud Tricht speler Victor Snoek ver overgeschoten. Zo eindigde de eerste helft in 0-1.
De tweede helft begon Tricht beter te voetballen. De wissel in het veld tussen Pepijn en Tim van Dijken bleek goed uit te pakken. Aan de zijkant kreeg Luke van Dijken de bal en een steekpass op Pepijn leverde al snel de 0-2 op. In deze fase van de wedstrijd was Tricht aanmerkelijk beter. Halverwege de tweede helft scoorde Joran Smit de 0-3 door een schitterende dribbel vanaf de linker kant, waarna Pepijn ingespeeld werd op de 16 meter, teruglegde en Joran de bal in het zijnet plaatste. Dit was ook meteen het kantelpunt in de wedstrijd. Everstein had de laatste 25 minuten meer energie en al snel scoorde Everstein de 1-3 door een vrijetrap die werd doorgekopt en bij de tweede paal werd ingelopen. 15 minuten voor tijd kreeg Denny Swanink de kans van trainer Jacob van Zanten om op hele jonge leeftijd zijn debuut in Tricht 1 te maken. Denny speelt doorgaans bij de Jo17-1 van Tricht. Ondanks zijn goede invalbeurt scoorde Everstein de 2-3 door een schot in de verre hoek wat begon bij een onderschepte uittrap van de Trichtse doelman. Vijf minuten voor tijd kopte Everstein ook nog de 3-3 binnen en dit was dan ook de einduitslag. Ondanks dit gelijkspel gaat Tricht vol goede moed de competitie in en telt er niks meer dan 3 punten!