‘Tricht 4 steelt de show maar niet de punten’

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen OJC Rosmalen 2 op het programma. Op papier een heuse topper daar Tricht 4 ongeslagen de lijst aanvoert (3 gespeeld, 7 punten) tegen de runner-up uit Rosmalen (6 punten uit 2 wedstrijden). Na het teleurstellende podium van vorige week, veld 2 in Waardenburg, mochten we vandaag onze opwachting maken op het podium wat ons toekomst: hoofdveld! De laatste keer dat dit het geval was werd GVV 2 met een eclatante 5-0 nederlaag naar huis gestuurd, dit zou dus wat beloven voor het publiek wat niet aanwezig mocht zijn!

Helaas vandaag weer een hoop afwezigen, laten we beginnen met Bix. Bix had het zo goed weten te regelen met zijn werk dat hij vorige week en afgelopen zaterdag niet mee kon doen. In ruil hiervoor kan hij de komende twee zaterdagen wel mee doen, echter zijn we dan sowieso al vrij. Daarnaast ook geen Stan, voor intimi ‘son of the wife of the chairman’, en ook nog zonder de langdurig geblesseerden Jon en Patrick Baauw. Daarnaast bleek dat sterkhouders Rob en Niels op matchday niet fit genoeg waren om deel te nemen. Daar tegenover stond wel de terugkeer van de geblesseerde Tonnaldinho en keerde Ruben weer terug na wederom een visvakantie. De opstelling:

Wolter; Sjaak, Mike, Rico, Mark; Ruben, Robin, WP, Tim; Gregory Haan.

Met de dooddoener ‘sterk beginnen’ werd er begonnen aan de aftrap. Deze kreet was ditmaal echter niet aan dovemans oren gericht want de groen-witte brigade van Marco Stam begon ijzersterk aan de wedstrijd. Met nog geen minuut op de borden werd Haan gelanceerd aan de linkerkant waarna zijn voorzet bij Gregory aankwam, helaas miste de tip-in van Wammes zowel richting als snelheid waardoor zijn poging strandde. Hierna volgden er nog een kopballen van Sjaak (goede redding keeper) en Mark (voorlangs) en zelfs nog een schot op de paal van Haan voordat we de welbekende deksel op de welbekende neus kregen. Via een spaarzame counter van OJC, na een corner voor ons, was de spits net iets sneller dan Wolter die de spits uitschakelde met een ippon in het 16-meter gebied. Helaas zag scheidsrechter Sox, met zichtbaar pijn in het hart, geen andere uitweg dan een strafschop te geven. Deze werd hard en zuiver ingeschoten, ook al zat Wolter er nog met de vingertoppen aan; 0-1. Hierna ontaardde de wedstrijd zich in een harde strijd terwijl het maar bleef regenen en regenen. Het werd in ieder geval duidelijk dat de mannen uit Rosmalen het gemoedelijke en vriendelijke vanuit Brabant waren verloren op de Martinus Nijhoffbrug.

Helaas bleek in de rust dat Haan de strijd moest staken, in zijn plek mocht Tonnaldinho zijn rentree gaan maken. Daarnaast toch hier en daar een enkel schouderklopje voor de prima eerste helft, helaas zonder onszelf te belonen. Als we in de tweede helft hetzelfde op de mat zouden kunnen leggen moet er toch wel een resultaat inzitten.

Dit laatste bleek helaas net iets te rooskleurig ingeschat. Een tweede helft die zich liet kenmerken met hard werken, veel overtredingen en irritante reacties vanuit onze Brabantse gasten. OJC kon vanuit de counter hier en daar nog wel gevaarlijk worden, dit kwam voornamelijk omdat wij met meer risico gingen spelen en met Marcel Boer nog een extra spits in hadden gezet. Met nog enkele minuten op de klok nog een gevaarlijke vrije trap van Ruben welke echter goed werd gekeerd door de doelman van OJC.

Helaas dus de eerste competitienederlaag van dit seizoen, ondanks dit slechte resultaat mogen we terugkijken op een prima begin van het seizoen. Met wedstrijden tegen GVV’63 2, Rhode/Stiphout 2, WNC 3 en OJC Rosmalen 2 was het begin van het seizoen pittig en toch staan we netjes in de subtop.
Voor nu zijn we sowieso de komende twee weken vrij, hierna vervolgen wij het seizoen hopelijk met een thuiswedstrijd tegen Everstein 2.