“Tricht 4 maakt outsider GVV’63 2 onschadelijk”

Gameren – afgelopen zaterdag stond onze 1e wedstrijd voor de competitie op het programma; uit naar titelkandidaat GVV’63 2 die vorig jaar met een saldo van 13-35 “kampioen” werden in de 3e Klasse G. We begonnen met de volgende 11: Wolter; Sjaak Rico Mark Boer; Stan, Wp, Ruben, Niels; Haan, Rob….Tim en Tonnie begonnen vanaf de bank.
Deze dag waren Mike, Gregory, Bix, Robin, Baauw en Job verhinderd door diverse omstandigheden.

Exact om 14:30 werd afgetrapt op sportpark Maartens hof en het was de thuisclub die veelvuldig de bal had. Tricht hield de linies kort op elkaar en met name Sjaak en Boer waren een plaaggeest voor de rappe buitenspelers.
Halverwege de 1e helft scoort prompt Ruben uit een kluts. De bal wordt ingeschoten door Haan, maar via de keeper en de paal frommelt Ruben uiteindelijk de bal binnen; 0-1
Gameren lijkt even de weg kwijt en 10min later scoort Haan via een razendsnelle uitbraak over links. Met de bal aan de voet betreedt hij de “16”, loopt verder en schiet de bal onhoudbaar langs de keeper; 0-2

In de rust wordt er voldaan naar elkaar gekeken, “wat gebeurt hier” en kreten als “zo doorgaan” galmen door de mooie kleedkamers in Gameren.

In minuut 55 is daar good old Rob die onberispelijk de 0-3 binnenschiet, het wordt gevierd alsof de CL binnen is en Tricht 4 lijkt op rozen te zitten. Maar niks is minder waar…
Gameren recht de rug en voert enkele wissels door. De vermoeidheid slaat toe en in minuut 70. en 75. maken zij dankbaar gebruik van “de 2e bal” op randje zestien. Met 2 identieke goals maken zij de aansluitingstreffers en het geloof keert terug in de jonge ploeg. De druk wordt heviger, de vermoeidheid slaat nog meer toe en donkere wolken pakken zich samen, maar met een katachtige redding houdt Wolter ons in minuut 88. op de been.

In de 90e minuut maakt Haan aan alle onzekerheid een eind. Hij zet zijn helm op, start de brommer en laat de verdediging gedesillusioneerd achter met wederom een prima goal; 2-4
De ontlading is groot en Haan besluit dit feest te vieren met een ouderwetse luchtgitaar én noemenswaardig is de ratslag van onze keeper, het deed ons lijken op Peter Schmeichel in de CL-finale ‘98.

Zo neemt Tricht 4 de punten mee naar huis en nestelt het zich in de kopgroep. Aanstaande zaterdag wacht ons Rhode 2 uit Sint-Oedenrode, een échte aanrader mocht u nog niks te doen hebben.

Noemenswaardig zijn nog de invalbeurten van Tim en Tonnie, die moeiteloos meedraaiden en knokten voor de overwinning, en de muziekkeuzes van onze eigen DJ Scheur die met week stappen maakt!

Rico de Ridder