Teleurstelling over RegioCup

Beste (jeugd)leden,

Alle teams hebben zich verheugd op het spelen van wedstrijden. Naast de jeugd geldt dit ook voor de MO19, JO19-1/2 en alle senioren teams (heren en dames) voor wie de KNVB uiteindelijk geen RegioCup heeft georganiseerd.

Door de voortdurende coronamaatregelen was de KNVB genoodzaakt om de start van de RegioCup voor de jeugd al een paar keer uit te stellen.

Het bestuur heeft recentelijk besloten om uiteindelijk niet deel te nemen aan de RegioCup en begrijpt dat dit voor velen (spelers, trainers en leiders) een enorme teleurstelling is.

Vanaf 14 juni a.s. zijn de grasvelden wegens groot onderhoud niet meer beschikbaar. Omdat de grasvelden op tijd gereed moeten zijn voor het nieuwe seizoen is uitstel van dit onderhoud geen optie. Daarnaast zijn er lang geleden al afspraken gemaakt met het groenvoorzieningsbedrijf, welke we niet zo maar kunnen veranderen. Ook dit bedrijf werkt immers met een planning, rekening houdend met opdrachten en vakanties.

Het bleek niet mogelijk om alle wedstrijden op zaterdag op kunstgras te laten afwerken. Er is ook gekeken naar de mogelijkheid om de wedstrijden te verplaatsen van de reguliere zaterdagen naar doordeweekse avonden. Er zouden dan voor iedere avond vrijwilligers gezocht moeten worden om de wedstrijden door te kunnen laten gaan. Vrijwilligers waar nu al een tekort aan is. Bovendien zou dit veel werk met zich meebrengen voor onze wedstrijdsecretaris. Ook het alleen laten spelen van uitwedstrijden bleek na overleg met de KNVB geen optie.

Seizoen 2020-2021 is door Corona een vreemd seizoen geworden. Het bestuur kan niet bij iedere beslissing de hele club of alle teams betrekken. Dat is onbegonnen werk en dan komen we nergens. Er is namelijk altijd iemand die iets anders wil of een andere mening heeft. Het bestuur kijkt breed, naar het algemeen belang van de club en doet dat naar eer en geweten.

Mochten teams een oefenwedstrijd willen spelen dan kan men dit zoals altijd aangeven bij de wedstrijdsecretaris via wedstrijdsecretaris@vvtricht.nl

Met sportieve groet,

John van Riemsdijk, voorzitter