Onnodige nederlaag in de eerste bekerwedstrijd

Theole - Tricht

Na een groot aantal oefenwedstrijden mochten we vandaag om het eggie voetballen. Om 17 uur werden we verwacht op het hoofdveld van de tsv Theole. Vooraf hadden we weinig hoop op een goede afloop. De volgende spelers waren om allerlei redenen niet aanwezig: Jesse Kok, Rian Drost, Tim Schook, Luke van Dijken, Rene van Soelen, Arjan Hakkert, Ruben Lambregts, Gerjan van Haarlem en Wouter Vos. De wedstrijd van de JO19 werd verzet naar aankomende woensdag zodat een groot deel met Tricht 1 mee kon. Buiten Ramon van Soelen was het eigenlijk een 023 elftal. De volgende elf werden door Jacob het veld ingestuurd:

(keeper) Mark Verschure
(achterin) Owen Hol, Sander Kars, Luuk Monker, Pepijn Wijgers
(midden) Tim van Dijken, Tycho Voorneveld, Milan de Jongh
(voorin) Ramon van Soelen, Rick van Soelen, Joran Smit
(wisselspelers) Levi Verrips, Lex Verschure, Patrick v.d. Koppel, Jeroen Middelkoop, Anthonie v.d. Heuvel
Scheidsrechter: Ies Roelandt (Sleeuwijk)

De jonge ploeg kwam de eerste 20 minuten alleen in gevaar door hoekschoppen. Bijna alle corners waren gevaarlijk. Het was dan ook niet zo gek dat we door een hoekschop op achterstand kwamen. Dat gebeurde in de 23e minuut van de eerste helft. Gek genoeg gingen wij vanaf dat moment beter voetballen. In de 40e minuut werd Tim van Dijken onderuit gewerkt in het strafschopgebied van de Tielse gastheer. De scheidsrechter wees resoluut naar de stip. Joran Smit ging wederom achter de bal staan en schoot de bal achter de kansloze keeper. Na de rust waren de eerste 20 minuten voor de groen-witters. In de 7e minuut lepelde Joran de bal op Ramon en die stuitte op de keeper. Uit de cornerbal kwam de bal bij Joran die prachtig inschoot maar net de kruising niet haalde. Ook Rick de Jongh kreeg een mooie mogelijkheid, maar schoot ver over. In de 21e minuut kreeg Theole weer een hoekschop en opnieuw leverde dat een doelpunt op. Jacob had er in de rust nog zo op gehamerd. We waren even uit het veld geslagen, maar herpakte ons snel. Owen Hol kreeg nog een mooie schietkans, maar de keeper redde knap. Milan de Jongh ging er te hard in volgens de goed fluitende scheidsrechter, en daar werd op gereageerd, en dat koste Tim van Dijken ook een gele kaart. De scheids had echter niet gezien dat de nummer 10 van Theole hem in zijn gezicht spuwde. Ongeveer 10 minuten voor tijd wilde onze keeper de bal wegtrappen, maar Mark miste de bal en daar wist Theole wel raad mee; 3-1. De wedstrijd was nu wel gespeeld. Vlak voor tijd raakte een speler van Theole nog flink geblesseerd. Hij verstapte zich buiten het veld. Hij moest naar het ziekenhuis 500 meter verderop gebracht worden. Wij hopen dat het meevalt.
Volgende week zaterdag spelen we om 14.30 uur thuis tegen WNC dat met 2-1 heeft gewonnen van Emplina. Wij hopen dat er dan weer een aantal spelers op de weg terug zijn. Deze week geen wedstrijden, maar wel een aantal trainingen.

Addy IjJerman