Olé, olé, olé ………., Kartoffelsalat!

Toernooi in Düsseldorf

JO19-1 speelde een fantastisch toernooi in Düsseldorf en genoot met volle teugen van een geweldig weekend.

Een goede voorbereiding is het halve werk en dat bleek ook dit weekend. Wilfred, Marian, Dennis, Veronica, Ardy, Esmerij en Max hadden werkelijk niets aan het toeval overgelaten. Een goed hotel met gezellige gasten op de kamers een paar deuren verder. Prima restaurants voor een goede en voedzame maaltijd. Een heuse vvTricht supportersarmada door het centrum van Düsseldorf en een kroegentocht in de Altstad. Dit alles zorgde voor een uitstekende sfeer hetgeen zich uitbetaalde in prachtige wedstrijden van de jongens.

Op de eerste dag werd twee maal gewonnen en een keer gelijkgespeeld hetgeen voldoende was om door te gaan naar de finalepoule op de tweede dag. En ondanks de weinige slaapuren werd ook in die poule geknokt voor iedere meter door de boys. Met name de tweede wedstrijd die dag was een thriller waarin een 0-1 achterstand werd omgebogen naar een knappe 2-1 overwinning. Dankzij dit mooie resultaat plaatsten wij ons voor de finale. Het lange weekend had zichtbaar zijn tol geëist maar nog een keer sprak Wilfred de mannen toe en motiveerde door aan te geven ‘je speelt voor het logo op je borst’. Dat was niet tegen dovemans oren gezegd, de jongens gingen ervoor. Het werd uiteindelijk een echte finale. Een slijtageslag die eindigde in 0-0. Misschien was het zware veld daar ook debet aan want alle wedstrijden hieraan voorafgaand speelde wij op kunstgras. De beslissing moest uit penalty’s komen en spijtig genoeg werd de laatste door ons richting de kruising maar op de lat geschoten. Het was even slikken maar al gauw kwam het besef dat er een topprestatie was geleverd in een goed bezet toernooi.

Het hele weekend is voor de jongens een geweldige ervaring geweest en ook de meegereisde supporters hebben zich prima vermaakt. Onze JO19-1 was absoluut de smaakmaker dit weekend. En waar de boys op 1 april ietwat beteuterd stonden te wachten op een filmploeg is het dit keer wel gelukt en heeft Esmerij de honderden foto’s samengevat in een prachtige film die niets aan de verbeelding overlaat.

Supportersvereniging vvTricht JO19-1