Koninklijke onderscheiding voor ‘onze’ Arie Pellegrom

Lintje Arie Pellegrom

Vanmorgen dachten Arie en zijn vrouw Gerrie een bezoek te brengen aan het werk van hun dochter Judith. Echter gingen zij niet naar Utrecht maar naar de Hervormde kerk in Waardenburg waar zij verwelkomd werden door familie, genodigden en burgemeester Stoop van West Betuwe. Uit handen van de burgemeester ontving Arie een Koninklijke onderscheiding voor m.n. zijn vrijwilligerswerk bij v.v. Tricht.

Zoals Arie zelf zegt, v.v. Tricht betekent alles voor hem. “Het is de zuurstof van mijn lichaam.” Deze club zit in iedere vezel van mijn lichaam, ik sta ermee op en ga ermee naar bed”. Hij heeft een vaste plek op de nieuwe tribune om alle thuiswedstrijden van het eerste elftal te volgen. Arie verricht tot aan de dag van vandaag, met meerdere vrijwilligers alle werkzaamheden rondom alle gebouwen en velden. Daarnaast stuurt hij nog een onderhoudsploeg aan en werkt daar zelf ook in mee. Met deze ploeg verzorgen ze het totale onderhoud voor de vereniging. Zo maken ze de kleedkamers en kantine schoon, maaien ze de velden en verzorgen de belijning en de groenvoorziening. Verder regelt hij ook personen voor alle onderhoudswerkzaamheden die ze zelf niet kunnen en begeleidt hij de uitvoering hiervan.

Een ieder die Arie wil feliciteren met deze Koninklijke onderscheiding is vanavond vanaf 19.15 uur van harte welkom in de kantine van v.v. Tricht.

Foto’s van Ab Donker

Lintje Arie