JO19-1 pakt koppositie in Hoofdklasse

Koppositie Tricht JO19-1

Onze JO19-1 heeft op basis van een verdiend gelijkspel uit bij GJS afgelopen zaterdag de koppositie in de hoofdklasse in handen genomen.

Na de fantastische overwinning woensdag in de beker tegen Kozakken Boys waren de verwachting hoog gespannen. Met het goede spel hadden de jongens flink vertrouwen getankt. GJS toonde zich echter een solide tegenstander. Op een matig kunstgrasveld (hard en hobbelig) speelde het spel zich voornamelijk af op het middenveld waarbij Tricht met name in de eerste helft het meeste balbezit en de meeste kansen op een voorsprong had. Waar onze spitsen afgelopen woensdag nog trefzeker waren hadden ze nu minder geluk of zorgvuldigheid bij hun afronding. GJS had geen echte kansen maar bleef dreigend met de lange bal van achteruit. Met 0-0 op het scorebord gingen we rusten en was het aan de staf om samen met de jongens een strijdplan voor de tweede helft op te zetten.

Ondertussen vermaakte het meegereisde publiek zich prima. De ontvangst was gastvrij en de koffie smaakte prima. Er was ook veel te bespreken nadat wij elkaar drie dagen niet hadden gezien. De meegekomen schoolvrienden uit Culemborg/Beusichem besloten huiswaarts te keren. Kennelijk hadden zij na het zien van de eerste helft voldoende vertrouwen in een goede afloop of wellicht hadden ze toch meer zin in een tweede bezoekje aan de McD deze ochtend.

Na rust werden wat wissels doorgevoerd in de hoop dat dit meer aanvalskracht zou geven. Dit plan leek te gaan lukken totdat de bal op ongelukkige wijze in het eigen doel verdween. De 1-0 achterstand zorgde echter wel voor wat meer vuur bij onze spelers. De schouders werden gerecht en de wil om te winnen kwam wat beter tot uiting. GJS moest af en toe alle zeilen bijzetten en liep tegen een derde gele kaart aan toen de noodrem werd gehanteerd bij een snelle aanval van ons. Kort daarna was het gelukkig wel raak. Een mooie actie over links werd hard voorgezet en prachtig afgerond door onze spits. Verdiend 1-1. In de laatste 10 minuten kwamen er nog wel wat kansjes maar de wedstrijd eindigde zoals deze begon, veelal op het middenveld.

Direct na de wedstrijd was er wat teleurstelling bij de jongens want zo makkelijk als wij voetbalden tegen Kozakken Boys zo hard moest er vandaag gewerkt worden. De teleurstelling sloeg echter snel om na de bevestiging dat wij de koppositie in de hoofdklasse hadden verovert en de toezegging van de trainer/coach dat hij gebeld mocht worden als de laatste trein vanuit de carnavalsdrukte gemist zou worden.

Voor nu genieten van het weekend, lekker carnavallen, voorjaarsvakantie en dan op 4 maart thuis om 12:00 uur aantreden tegen Nieuw Lekkerland om de koppositie te verdedigen. Wij hebben er nu alweer zin in.

Gert van Brenk