Jeugdig Tricht verliest nipt met 2-3 van BVV

Tricht - BVV

Tricht speelde vandaag zijn eerste oefenwedstrijd op sportpark Crayestein. Na een aantal trainingen was het tijd om een wedstrijd te gaan spelen. Door de afwezigheid van een groot aantal selectie spelers, door vakantie of door een blessure, kregen de talenten van de JO19 de kans om zich te laten zien. Jacob stelde de volgende 11 spelers op die mochten starten:

(keeper) Glenn
(achterin) Tim, Arjen, Sander en Harm
(middenveld) Tycho, Milan en Mohammed
(voorin) Joran, Levi en Owen

Na 5 minuten spelen was het Tricht dat de voorsprong nam. Owen Hol werd in het strafschopgebied onderuit gehaald, en scheidsrechter Rick Paszotta legde de bal op de stop. Joran Smit knalde raak. In dezelfde minuut scoorde BVV de gelijkmaker. Het spel ging lange tijd gelijk op. In de 25e minuut moest Glenn Robbemondt, na weifelend optreden van Harm van Brenk, optreden. Zo voorkwam hij de 1-2. Vlak voor de rust viel de 1-2 wel. Glenn schatte de bal verkeerd in, en een aanvaller van BVV profiteerde. Na de rust mocht Mark Verschure laten zien wat hij op goal kan. Jeroen Middelkoop kwam in het veld voor Arjen Smetsers. Net na de rust kreeg Owen Hol de bal perfect aangespeeld door Joran, maar de keeper redde katachtig. Ook kreeg Tim Schook een schietkans, maar hij raakte de bal niet optimaal. In de 21e minuut werd het onverwacht 3-1 voor de gasten uit Den Bosch. Een hoge bal werd niet goed verwerkt en resulteerde in hun derde doelpunt. Ongeveer 3 minuten later mocht Joran weer aanleggen voor een pingel. Met een strak schot maakte hij het gat weer kleiner, 2-3. In het verloop van de 2e helft kregen wij nog een aantal mogelijkheden, maar gescoord werd er niet meer. Luuk Monker speelde het laatste kwartier ook nog mee en zal de komende week met de teruggekeerde vakantiegangers er aan moeten gaan trekken. Zonder Rene en Ramon van Soelen, Arjan Hakkert, Gerjan van Haarlem, Tim en Luuk van Dijken, Ruben Lambregts,  Marwan Bouanani, Rani Abouna, Wouter Vos en Jesse Kok was het lastig. Maar de JO19 spelers Bastiaan van Heezik, Anthonie v.d. Heuvel, Jeroen Middelkoop, Mark Verschure, Tycho Voorneveld, Milan de Jongh en Levi Verrips lieten ons zien dat ze de toekomst gaan vormen van onze club. Komende weken spelen we verschillende oefenwedstrijden. Dinsdag spelen we om 20 uur uit bij Rhelico. Zaterdag volgt om 17 uur een thuiswedstrijd tegen het sterke Leones. Op 24 augustus spelen we in Culemborg tegen Vriendenschaar, en op zaterdag 28 augustus spelen we thuis tegen IJFC uit IJsselstein.

Addy Ijzerman

Bekijk hier de foto’s.