In Memoriam: Erelid Gerrit van den Bergh

Gerrit van den Bergh

Gisteravond (26-08-2021) hebben wij het trieste bericht ontvangen dat erelid Gerrit van den Bergh (28-05-1934), geboren te Culemborg, op 87-jarige leeftijd is overleden te Geldermalsen. Gerrit heeft in de afgelopen 50 jaar enorm veel betekend voor onze vereniging. Wij willen ter nagedachtenis  enkele verdiensten uitlichten, wetende dat wij hier niet alles kunnen benoemen, omdat die veel omvattender zijn geweest.

-In de jaren ‘70 KNVB bestuur Jeugdzaken.
– Het oprichten en diverse jaren onderhouden van een veteranen club, die op een bepaald moment op gegaan is in een competitie elftal.
– Lid v.d. jubileumcommissie, bij de organisatie van ons 40 jarig jubileum, zoals heel veel onderzoek en opzetten van het prachtige jubileumboek waar hij menig uurtje heeft doorgebracht bij dhr. Bergsma, om een stuk geschiedenis te achterhalen. Het organiseren en maken van het draaiboek voor het 24-uurs voetbaltoernooi tijdens dit evenement.
– Mede initiatief tot het realiseren van een nieuwe kantine en daarvoor het complete ontwerp gemaakt, zo ook alle tekeningen e.d. Daarbij de staalconstructie gemaakt en geplaatst en verder heel  veel uren besteed aan de complete realisatie, met als uitschieters, het ontwerp van de bar.
– Het regelen van het eerste biljart in de kantine via Veluco Conserven, waar hij in die tijd werkzaam was.
– Initiatiefnemer, ontwerper en uitvoering van ons jeugdhonk.
– In de jaren ‘80 bestuurslid en verantwoordelijk voor terrein en opstallen.
– Ooit gestart in de rust en na de wedstrijd van Tricht 1 met draaien op het ‘koekrad’ met als prijzen, taarten en salades, die hij ook zelf inkocht.
– Mede organiseren van de jaarlijkse bazaar en daar in de loop der jaren veel werk voor verricht in de vorm van draaiboek en loten met de daarbij behorende prijzen in te passen.
– Opzet tot plaatsen van ‘nieuwe’ reclame borden, met daarbij aanpassen van de afrastering om montage van de borden eenvoudiger te maken. Het zelf maken en plaatsen van de reclameborden.
– De  overcomplete afrastering van het 2e veld, welke weggegooid zou worden,  te verplaatsen naar het derde veld.
– Alles wat enigszins gemaakt of gerepareerd kon worden, werd uitgevoerd in RVS, omdat dat het materiaal was waar Gerrit beroepsmatig mee te maken had.
– Hij hielp tot enkele jaren terug elke week de kantine mee schoonmaken op maandagmorgen.
– Oprichter van de Club van 100 (nu Club van 50).

De v.v.Tricht liep als een rode draad door het leven van Gerrit; het was zijn tweede huis zegt men wel eens. De laatste tijd was het voor Gerrit niet meer mogelijk om Sportpark Crayestein te bezoeken, maar wij zullen Gerrit herinneren als trouwe en kritische volger van ons 1e elftal (uit- en thuiswedstrijden) en als Groen-Witter in hart en nieren!

Wij willen de familie van Gerrit enorm veel sterkte wensen met dit enorme verlies.

Bestuur en leden v.v.Tricht

Nb. De familie van den Bergh heeft aangegeven dat zij graag alle wedstrijden willen laten doorgaan voor zaterdag a.s. en een eventueel besluit voor het dragen van rouwbanden of een minuut stilte voor de wedstrijd ook aan de vereniging zelf wil laten.