Helden staan wéér op!

Tricht 4 Pup-quiz

Als Tribunecommissie hebben we een flinke tegenslag moeten verwerken, na een gesprek met ons bestuur, moesten we onze begroting naar boven bijstellen vanwege enkele onverwachte kosten.

Maar bij dit soort tegenslagen zijn er altijd échte mannen die opstaan; wellicht kennen jullie enkele helden nog wel van het programma ‘3e klasse D’? Dat is dus, Tricht 4! Lees hieronder hun verhaal:

Tricht 4 Pubquiz JvA-tribune: wat kan een avond in deze tijd toch mooi zijn?!

Vooraf: de quizmasters zijn bereid ook voor jouw team een pubquiz te organiseren. Uiteraard hoeft het niet zo uit de hand te lopen als bij Tricht 4. Iedere euro is meegenomen voor het goede doel.

Het begon een paar weken geleden. De twee meest waardevolle en ook namens de trainer van Tricht 4 meest gewaardeerde voetballers van Tricht 4 Niels en Mike wilden een pubquiz gaan organiseren. Een super idee en al snel werd de Jan van Arkel tribune erbij gehaald om geld voor in te zamelen. We legden onszelf dus inschrijfgeld op om te doneren. Een sponsorbord was een mooi doel dus we vonden Johan Hol, zoon van topvrijwilliger Huib Hol, bereid om ook als sponsor op te treden. Als eigenaar van Markiezen Nederland te Culemborg was hij bereid om de resterende € 200 bij te leggen. Markiezen Nederland helpt je trouwens graag met het verfraaien van je gevel. Nostalgisch, modern, groot of klein, breed of smal, rond of recht. Geen wens is hen te gek. Maar dat terzijde.

De winnaar van de pubquiz verdient ook een prijs. Onze jarenlange trouwe shirtsponser Louis van Oort kocht een stoel voor op de tribune en doneerde deze aan de winnaar. U kent hem wel, Louis onze vakkundige schilder uit Tricht. Zelf kocht hij trouwens ook nog maar gelijk een stoel.

Zo was de basis gelegd en konden we op 19 februari om 20:00 uur met een natje en een droogje erbij online beginnen. Iedereen hield zich keurig aan de afspraken van meneer Rutte en de avondklok werd uiteraard niet misbruikt. Niels en Mike hadden 50 fantastische vragen bedacht. Weetjes over de spelers van het 4e, maar ook over andere voetbalzaken. Wat kunnen die mannen dat goed. Ook de dochter van Niels deed mee met een vraag. Ze praatte hetzelfde als Niels na een halve krat pils achter z’n kiezen dus je zult begrijpen dat niemand deze vraag goed had. Of had het toch meer met de naam van de Griekse spits van VVV te maken??

Al snel bleek echter dat er meer deelnemers waren. Dat betekent meer geld. Lijntje naar Johan uitgelegd. Wat doe je? Hou je het bij het restant bijleggen of vast € 200? Antwoord: ah joh: ik maak er € 350 van. Haha, in the pocket!

Na de eerste hertelling, ging het al gruwelijk mis natuurlijk, bleek dat we € 50 ‘over’ hadden. Onze captain en eigenaar van VanKranenburg-elektro legde de resterende € 450 bij en hoppa een sponsorbord erbij. Grote klasse van deze vakman. Dat gaat lekker!

Na ongeveer 2,5 uur was de quiz ten einde en kon de winnaar bekend gemaakt worden. Voordat we gezamenlijk de antwoorden door gingen nemen, toch nog maar even een tweede hertelling gedaan. Wat blijkt? Hoe het kan geen idee meer, maar € 80 te kort voor twee stoeltjes. Gelijk was voor iedereen duidelijk dat we dat nog even moesten ‘bijtikken’. Zal wel te maken hebben met de toestand waarin we verkeerden. Dus tikkie verstuurt en rapper dan normaal door iedereen betaald. Nog twee stoelen voor de tribune gekocht!

Uiteindelijk kwam Marcel Boer als winnaar uit de koker. Bescheiden zoals hij is, hoeft zijn naam niet op de stoel. Tricht 4 is voldoende. Iemand anders was zo teleurgesteld dat hij niet had gewonnen dat hij zichzelf opvrolijkte door een stoeltje te kopen. Deze speler, een oud 1e elftal spits, technisch onbekwaam, wel hardwerkend en altijd goed voor maximaal 5 goals per seizoen wenst verder anoniem te blijven, vanwege de uitslag van de quiz.

Dan denk je: quiz afgelopen en de avond is voorbij, maar nee. We hebben elkaar lang niet meer gezien dus we bleven nog even ‘hangen’ om bij te kletsen en oude koeien uit de sloot te halen. Zo hield Wolter een betoog van 1,5 uur. Wat kan die vent lullen en wat een prachtig verhaal. Ging over Amsterdam, Ajax, bier, trein, slapen, Tiel, dansen, te laat en een boze vrouw. Als goedmakertje bedacht hij maar om aan zijn vrouw een sponsorbord te geven. Na een kleine overtuigingsdrang van de rest van de groep staat er straks toch DJ Scheur op het bord. Leek ons beter voor deze TOP DJ. Maar desalniettemin toch weer een sponsorbord gekocht en volgens mij ook de laatst beschikbare. Klasse Scheur!!

Ongeveer een uur later een wat onaangename verrassing in beeld. Het gaat nu al in 2021 de ronde als de BIXGATE. Twee blote billen pontificaal in beeld. Je kunt je voorstellen een schrik voor de rest. Toch was dit een kleine hint van Bix. Vinden jullie niet dat deze billen een stoel verdienen? Wie doet er mee, ik zoek er nog 2? Rico de Ridder en Robin de Raadt waren bereid dit te doen en Tricht 4 is weer een stoeltje rijker.

Je kunt je voorstellen dat het niet altijd goed loopt op zo’n avond met veel tikkies. Onze oud vlagger en oud DJ Will-i-am van Tricht 4 was er niet bij, betaalde overigens wel het inschrijfgeld, maar ging de mist in met 1 van de tikkies. Onbedoeld ook een stoeltje gekocht. Zo ging de laatste stoel van de avond uuuuhh ochtend naar William. Bedankt William!

Het was een top avond. Uitgedrukt in geld is er € 2.550 opgehaald voor onze geweldige oud-voorzitter Jan van Arkel (tribune). Een geweldig initiatief waar we trots op zijn dat we hier aan hebben kunnen bijdragen. Ik wil iedereen bedanken, maar met name onze sponsoren Markiezen Nederland, schildersbedrijf Van Oort, VanKranenburg-elektro en DJ Scheur. Uiteraard ook Niels en Mike voor het organiseren van de pubquiz.

Tot slot: lijkt het je dus leuk om ook een pubquiz te houden voor jouw team? En op deze wijze geld inzamelen voor de Jan van Arkel Tribune? Niels en Mike zijn bereid om dit voor jouw team te organiseren.

Tricht 4