De eerste 3-punter voor Tricht 4!

Na het spectaculaire gelijkspel tegen Heukelum 2 stond afgelopen donderdag de volgende derby op het programma tegen Rhelico 2. Een vereniging die van oudsher een zondagvereniging was maar nu sinds enkele jaren ook op zaterdag actief is. Hoewel op zaterdag, vanwege een tekort aan spelers hebben ze aan ons gevraagd om de wedstrijd op donderdagavond te spelen. We kunnen hiermee dus stellen dat Rhelico de eerste donderdagvereniging is van Nederland, gefeliciteerd!

Voordat de, verrassende, opstelling bekend werd gemaakt door captain WP wisten we in ieder geval dat we vanavond 1 debutant zouden hebben: onze nieuwe muziekbox! Na deze investering ruim een half jaar geleden te hebben gedaan, was het natuurlijk wachten op de playlist van DJ Scheur. Zou die een half jaar hebben lopen schaven en schuren aan een ultiem openingsnummer en knallende afspeellijst? Helaas bleek DJ Scheur onvoorbereid en kan zelfs hij nog veel leren van Will.I.Am Heikoop.

De opstelling;
Wolter; Sjaak, Mike, Bix, Niels; Stan, WP, Gregory, Tim; Tonnaldinho en Rob.

Een vooropgezet plan van meesterschaker WP om de jonge ploeg van Rhelico in de 1e helft moe te spelen zodat onze sterspelers het in de 2e helft konden afmaken. Zo begonnen Rico, Baauw, Mark van Zijl en Haan op de bank. Robin zag zijn openlijke sollicitatie naar de vlag worden ingewilligd. Afwezigen vandaag waren Ruben, onduidelijk is of die weer was vissen, en Marcel Boer vanwege toch weer oplaaiende interesse van andere verenigingen.

Vanaf het begin van de wedstrijd waren de intenties van Tricht 4 duidelijk maar laat de uitvoering nog wel wat te wensen over. Dit is niet geheel onlogisch in een volkomen nieuwe samenstelling maar geen reden om laconiek de wedstrijd in te gaan, iets wat helaas wel gebeurde tot grote teleurstelling van DJ Scheur. Na een vlammend betoog kwamen we beter in de wedstrijd en creëerden we onnoemelijk veel, niet te missen, kansen. Helaas waren deze niet besteed aan de kant van Tricht en gebeurde er verder weinig tijdens de eerste helft behalve 1 noemenswaardig incident. Tijdens een duidelijke buitenspelsituatie voor Rhelico bleek Robin helaas niet bij machte om de laatste linie van Tricht bij te houden, hij probeerde dit nog te corrigeren door paniekerig de vlag in de lucht te steken maar hier trapte de goed leidende scheidsrechter niet in (‘Had je maar op 1 lijn moeten staan’). Ook Robin mag dus mee de klas in met DJ Scheur voor een lesje van William.

Voor de tweede helft bleef de moegestreden Stan in de kleedkamer, hij werd vervangen voor Mark van Zijl en Robin kwam in de ploeg voor Gregory.

De tweede helft startte zo nodig nog slechter. Veel balverlies, weinig overleg en slechte passes maar Rhelico kon hier gelukkig ook niet van profiteren. Een verdiend doelpunt voor Tricht hing wel in de lucht en om dit dan kracht bij te zetten hoef je natuurlijk maar 1 man in te brengen: Haan. Fenomeen van de kelderklasse die 5 minuten na zijn rentree de score opende via een vrije trap. Waarbij hij bij de aanloop werd geconfronteerd met een nieuwe tactiek van de keeper. Deze beste man, die voor de rest een prima wedstrijd keepte, plaatste de muur vakkundig naast de goal. Niet veel later besliste Haan ook meteen definitief de wedstrijd met een intikker bij de 2e paal na een Hermann Maier achtige slalom van Robin. Hierna was het de beurt aan Rico om WP af te lossen en maakte ook niet veel later Patrick Baauw zijn rentree in Tricht 4. Slotakkoord was uiteindelijk van Rob die zichzelf beloonde met een knap doelpunt na een goede wedstrijd.

Na een slechte wedstrijd toch met 3-0 winnen, dat is echt alleen voor de grote teams weggelegd!
Zo doet Tricht 4 nog volop mee om door te gaan naar de 2e bekerronde. Samen met LRC 2 en Heukelum 2 wordt de koppositie gedeeld echter staat voor Tricht nog de zware uitwedstrijd tegen LRC 2 op het programma. Hoogstwaarschijnlijk zal alleen een overwinning genoeg te zijn voor de volgende bekerronde en anders hebben we toch leuk meegedaan! Tot volgende week.