De basis-11 van Jeroen Brouwer

Jeroen Brouwer

Kennismaken met de ‘nieuwe’ trainers van vv Tricht
Jeroen Brouwer – trainer Tricht 2

1. Stel je even voor: leeftijd, woonplaats, werk, gezinssamenstelling en welke clubs heb je voor vv Tricht getraind?
    Jeroen Brouwer,50 jaar woonachtig in Hagestein,werkzaam als chauffeur bij Fedex,Getrouwd met Karen,3 kinderen,een jongen en 2 meiden: Maxim 23,Demi 20 en isa 14 jaar, alle drie actief voetballer bij sc Everstein. Bij Everstein ben ik begonnen als jeugdtrainer toen Maxim op zijn 6e lid werd daar. Ik was toen 33 en voetbalde zelf nog bij vv Vianen. Het seizoen daarop werd ik zelf lid bij sc Everstein en heb daar nog 6 seizoenen in 1 gespeeld en vervolgens nog 2 seizoenen in het 2e. In die periode heb ik zo’n beetje wel alle jeugdteams getraind ook. In seizoen 2016/2017 werd ik hoofdtrainer van vv Vianen  1. Daarna in het seizoen 2017/2018 assistent 1e elftal bij sc Everstein en  sinds 2018/19 trainer bij Tricht jo19.
  2. Vorig seizoen heb je onze JO19-1 getraind, vind je het jammer dat je het seizoen niet hebt af kunnen maken en viel er nog iets te winnen?
    Het was/is inderdaad een gek jaar. Het seizoen van o19 had ik sowieso niet af kunnen maken omdat ik gevraagd werd het 1e over te nemen van Marcel. Gelukkig was Marco bereid jo19 op de woensdagen te trainen en ikzelf zou dan de maandagen op me nemen. Helaas kwam al snel het Coronavirus om de hoek kijken waardoor ineens alles plat lag. Ik durf niet te zeggen op welke plek we zouden staan maar weet wel dat we steeds beter gingen spelen.
  3. Welke spelers die van JO19-1 naar de senioren over komen, zouden in potentie het 1e elftal kunnen halen?
    Dit jaar komen er maar 2 spelers over van jo19 voor de selectie. Dit zijn Sander en Lex, in mijn ogen komt het 1e elftal voor beide nog te vroeg maar potentie hebben ze wel. Spelers als Arjen, Wouter en Joran (alle drie 2e jaars straks) kloppen ook op de deur. Ook in de jo17 spelen jongens die in de toekomst zomaar in het eerste kunnen spelen.
  4. Halverwege het seizoen werd je gevraagd om als interim-trainer het 1e elftal over te nemen; denk je dat je ze nog voor degradatie had kunnen behoeden?
    Hahaha…dit is een vraag waar ik geen zinnig antwoord op kan geven, ik heb immers geen glazen bol.
    De wedstrijd thuis tegen Sleeuwijk eindigde in een gelijkspel waar we in de rust nog met 1-0 voorstonden tegen 10 man. Uiteindelijk speelden we met veel mazzel toch nog 3-3 waardoor het gat 4 punten bleef. Er waren voordat het virus uitbrak nog 27 punten te verdelen dus zeg het maar. Ik koos ervoor om ervaren spelers als Rico, Kevin en Sven weer terug te halen. In mijn ogen was dit een goede zet, de ploeg is erg jong en heeft toch echt ervaren krachten nodig.
  5. De ambitieuze talenten Victor Snoek en Rens Huntjes komen dit seizoen over van jouw oude club Everstein; hoe goed ken jij ze en had je enige inbreng in hun komst?
    Deze jongens ken ik beide erg goed van mijn periode bij Everstein. Victor heeft veel in mijn jeugdteams gespeeld en is inmiddels heel goed bevriend met mijn oudste zoon. Hij debuteerde 3 jaar geleden in het eerste van Everstein en dwong direct een basisplaats af toen ik daar assistent trainer was. Rens is wat jonger maar heeft dat jaar erop ook veel wedstrijden staan keepen in 1. Inbreng in hun komst zal ik een klein beetje gehad hebben. Beide hebben mij een aantal weken geleden benaderd en vroegen mij naar de club vv Tricht. Uiteraard alleen maar positieve dingen over de club.
    Uiteindelijk hebben zij zelf besloten de stap te maken.
  6. Wordt er dit seizoen weer met een elftal O23 gevoetbald en zo ja, ga jij daar mee weer aan de slag?
    Klopt…de bedoeling is dat we weer met 023 een competitie gaan spelen.
  7. Het 2e elftal speelt in de 1e klasse, maar dat wist je nog niet toen je de functie aannam. Maakt het veel uit op welk niveau het team speelt dat je traint?
    Dat maakt me op zich helemaal niks uit hoor, als de ploegen maar aan elkaar gewaagt zijn. Het is wel zo hoe hoger je team speelt hoe dieper je in de stof kunt duiken zeg maar. Maar het allerbelangrijkste is toch echt met z’n allen plezier in het spelletje uitstralen.
  8. Ga je ooit nog het 1e elftal van Everstein trainen?
    Of ik ooit nog hoofdtrainer wordt van Everstein zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren. Ik heb op dit moment alleen tc3. Met dit diploma mag je tot de 3e klasse coachen, dus dan zal ik tc2 moeten gaan halen. Bovendien heb ik het nu nog zo naar mijn zin bij vv Tricht dat ik voorlopig geeneens weg wil.
  9. Vaak was de trainingsopkomst van het 2e elftal niet zo hoog; hoe denk jij dat te kunnen verhogen dit seizoen?
    Ik hoop dat dat komend seizoen beter zal zijn inderdaad. We zijn afhankelijk van het eerste elftal, hebben zij veel blessures zal ik spelers af moeten staan wat logisch is. Bij de jo19 hadden we niets te klagen over de trainingsopkomst ondanks dat daar iedereen nog studeert. Goede afspraken maken wat dat betreft.
  10. Is er nog iets dat bij vv Tricht ontbreekt om je werk als trainer beter uit te kunnen voeren?
    Nee hoor..accommodatie en trainersmaterialen zijn in orde, meer heb ik niet nodig, haha!
  11. Wat zijn je ambities met Tricht 2 aankomend seizoen?
    Mijn ambitie komend seizoen is een goede samenwerking met het eerste elftal. Ik weet als geen ander dat het vlaggenschip het belangrijkste elftal is en dat wij als 2e elftal altijd ondergeschikt zullen zijn. Dus ik hoop op weinig blessures en schorsingen zodat ook het 2e elftal sterk blijft.

Bedankt voor je medewerking en veel plezier aankomend seizoen!