De basis-11 van Jan van Eijndhoven

Kennismaken met de ‘nieuwe’ trainers van vv Tricht
11 vragen aan:
Jan van Eijndhoven – assistent hoofdtrainer

1. Stel je even voor: leeftijd, woonplaats, werk, gezinssamenstelling en welke clubs heb je hiervoor getraind?
    Jan van Eijndhoven 57 jaar en geboren en getogen in Den Bosch. Werk als senior Grafische Dienstverlening al 36 jaar op het Provinciehuis. Getrouwd en 2 kinderen, zoon van 30 jaar en dochter van 26 jaar. Zoon Michael is overigens ass. Trainer bij OJC Rosmalen 1.
  2. Je bent een lange periode jeugdtrainer geweest o.a. bij OJC Rosmalen, dat op een geweldig hoog niveau speelt. Wat heeft je doen besluiten om assistent van Frank te worden op een gegeven moment?
    Ik trainde destijds de O19 van OJC Rosmalen en Frank vroeg me mee te gaan naar rksv Schijndel, destijds uitkomend in de hoofdklasse. Leek me goed om samen met Frank de opstap naar een hoofdklasser te maken, die Schijndel destijds was.
  3. Denk je dat er een verschil is tussen het werken met jeugdspelers pakweg 10 jaar of langer geleden en nu? Is de jeugd veranderd?
    De maatschappij verandert, dus de jeugd ook. De jeugd van nu is wat breder geïnteresseerd, dat zie je ook terug in het zondagvoetbal. Toch zie ik nog genoeg jonge spelers die nog steeds heel hun ziel en zaligheid in het spelletje leggen, en er nog helemaal voor willen gaan.
  4. Had je al wel eens van vv Tricht gehoord, voordat je als assistent bij Roda Boys tegen ons speelde?
    Ik kan me nog vaag herinneren dat vv Tricht een aantal jaren terug streed tegen degradatie. Mede door hulp van Rob Jacobs en een geweldige eindspurt handhaving wist te bewerkstelligen.
  5. Vorig seizoen ontbrak er nogal wat ervaring en leiderschap in het team en ook dit seizoen zitten er niet echt veel oudere spelers in de selectie; hoe denken jij en Frank dit te gaan ondervangen?
    Door de juiste balans te vinden in jeugdig enthousiasme aangevuld door wat meer ervaring.
  6. Je gaat hier werken met spelers die niet betaald krijgen, zelfs contributie betalen; denk je dat spelers daar minder door gemotiveerd zullen zijn?
    Ondanks dat we bij Schijndel en Rodaboys veelal hebben gewerkt met spelers die voor een vergoeding spelen, vind ik het geweldig als ik talentvolle spelers hun opwachting in het vlaggenschip van hun eigen vereniging zie maken. En dan is goed genoeg oud genoeg.
  7. Je hebt een aantal wedstrijden van vv Tricht gezien en hebt ervaring op een hoger niveau; denk je dat er spelers van Tricht bij zitten die mee zouden kunnen in de 1e klasse?
    We hebben, omdat we er de tijd voor hadden, al heel wat spelers aan het werk gezien. Ik heb in mijn tijd als trainer in Rosmalen, Schijndel, Empel en Den Bosch met hele grote talenten mogen werken. Ook zie ik bij v.v. Tricht veel talent rondlopen waar we ontzettend graag mee aan de slag gaan om het beste uit hen naar boven te halen.
  8. Als je hier het complex op komt lopen is er dan iets wat je nog mist, wat je bij andere verenigingen wel aantrof?
    Er is niets mis met complex van vv Tricht. Het bezit zelfs een kunstgrasveld. Uiteindelijk gaat het er om wat je op het veld laat zien, en dat me denkt, oei, vandaag uit naar Tricht!.
  9. Je hebt ooit aangegeven in een interview dat je het ambieert om ergens hoofdtrainer te worden; als je mag kiezen, welke club zou dat dan zijn?
    Frank en ik vormen samen een goed duo, we werken op basis van gelijkwaardigheid prima samen, ook al zijn we het niet altijd eens. Ik prefereer deze samenwerking boven een hoofdtrainer schap op een lager niveau. Daarnaast rijdt Frank veelal zodat ik na de wedstrijd gezellig samen een biertje kunnen doen.
  10. Wij verkopen wel Brabantse worstenbroodjes in de kantine, maar welke Brabantse gewoontes mis je hier tussen de rivieren?
    Ik zou het niet weten, laat het maar op me afkomen. Als je het werken in Den Bosch gewend bent dan….
  11. Op welke plaats in de competitie denk je dat vv Tricht gaat eindigen aankomend seizoen?
    Gezien de klassering van het afgebroken huidige seizoen denk ik dat we er alles aan moeten doen om met je eigen jongens in de 2e klasse te blijven, dan hebben we al uitdaging genoeg.
    Bedankt voor je medewerking en veel succes aankomend seizoen!
    Dank u.