De basis-11 van Jacob van Zanten

Jacob van Zanten - trainer Tricht JO19-1

Kennismaken met de ‘nieuwe’ trainers van vv Tricht
Jacob van Zanten – trainer JO19-1

1. Stel je even voor: leeftijd, woonplaats, werk, gezinssamenstelling en welke clubs heb je hiervoor getraind?
    Mijn naam is Jacob van Zanten uit Beusichem en ben 50 jaar. Op het KWC in Culemborg werk ik als verzuimcoördinator. Ik ben een happy vrijgezel en heb geen kinderen. Mijn eerste trainersjob was bij Tricht! Hier heb ik vijf jaar gewerkt. Daarna ben ik naar FC Lienden verhuisd waar ik negen jaar als trainer heb gewerkt. De laatste vijf jaar bij Duno uit Doorwerth.
  2. Je bent een aantal jaren weggeweest bij vv Tricht; ken je enkele jongens uit JO19-1 nog uit de tijd dat je hier trainer was?
    Omdat ik al zo lang weg ben bij Tricht ken ik geen jongens meer uit de JO 19-1.
  3. Is er iets dat je hebt gemist bij andere verenigingen, dat je bij Tricht wel vond?
    Tricht is een fantastische club en bij de andere voetbalverenigingen heb ik het ook goed naar mijn zin gehad.
  4. Je hebt een heel hoog niveau qua voetbal meegemaakt bij FC Lienden, maar ook een veel lager niveau bij andere clubs. Wat is het grootste verschil geweest en wat vind je leuker?
    Ik heb op verschillende niveaus trainingen gegeven en alles heeft zijn charmes. Het niveau is niet het belangrijkste maar de jongens met wie je werkt. De jongens die in het verleden bij een BVO hebben getraind, weten vaak wat eerder wat er van hun verwacht wordt.
  5. Tricht is een echte opleidingsclub, die jeugd wil laten doorstromen naar het eerste elftal. Wat vind jij belangrijker, kampioen worden of meerdere spelers afleveren voor de A-selectie?
    Voor mij is kampioen worden met JO 19-1 het belangrijkste!
  6. Wij hoorden dat je bijna elke zondag nog even met oud-voorzitter Jan van Arkel belde om jullie wedstrijden door te nemen. Is er na het overlijden van Jan een persoon waar je dat nu mee bespreekt?
    Jan van Arkel was voor mij een goede vriend. Wij hebben altijd contact gehouden na mijn vertrek bij Tricht. Wij spraken niet alleen over voetbal maar over het leven. Ik had hem beloofd ooit terug te keren naar Tricht. Ik mis hem nog steeds.
  7. Je gaat een talentvol team trainen met veel 1e jaars spelers. Denk je dat het gebrek aan fysiek van die jongens een probleem kan worden in de competitie?
    Ik ga er hard aan werken er een fantastisch team van te maken. Als de spelers fysiek tekort komen, zullen we op een andere manier moeten compenseren.
  8. Als je hier het complex op komt lopen is er dan iets wat je nog mist, wat je bij andere verenigingen wel aantrof?
    Bij Tricht ziet het er top uit.
  9. We weten uit het verleden dat je wel een wijntje lust na de wedstrijd; welke moeten we op voorraad nemen?
    Vroeger dronk ik het liefste zoete witte wijn, maar nu droge witte wijn. (toch een dagje ouder geworden)
  10. Je gaat na een sabbatical jaar toch weer beginnen met het trainen van een team; waarom heb je voor dit jeugdteam gekozen?
    Ik werd gebeld door Jan Kars of ik interesse had om de JO 19-1 te trainen. Na een gesprek bij de club waren we  er snel uit. Ik werk graag met jeugd. Niet voor niets werk ik op een middelbare school.
  11. Wat zijn je ambities met JO19-1 voor aankomend seizoen?
    Mijn ambities zijn om het team en spelers beter te laten voetballen. Daarnaast wil ik goed samenwerken met collega-trainers.  En vooral veel plezier met z’n allen te hebben.
    Ik heb er ontzettend veel zin in om met oude bekenden in de club een borrel te drinken!
    Bedankt voor je medewerking en veel plezier aankomend seizoen!