Cursus scheidsrechter

Verenigingsscheidsrechter

In de COVID periode is het aantal scheidsrechters helaas teruggelopen, landelijk beeld, onder andere door het niet kunnen opleiden van cursisten. We zijn dan ook blij met het aanbod van de voetbalvereniging Theole uit Tiel dat wij op hun accommodatie een cursus verenigingsscheidsrechter mogen opstarten.

Op dit moment hebben we ruim een handje vol kandidaten geregistreerd staan (7 deelnemers) die willen starten met de cursus verenigingsscheidsrechter op 16 maart 2022 op de locatie van Theole in Tiel. Gelukkig komen de versoepelingen juist op tijd om deze startdatum niet in gevaar te brengen.

We hebben om groenlicht te krijgen voor het starten met de cursus nog een aantal kandidaten nodig. Vandaar mijn oproep aan de verenigingen intern te kijken of er nog iemand is die wil deelnemen aan deze cursus. Voor jullie regio denk ik een unieke kans om die ene persoon (of meer mag ook natuurlijk) te laten aansluiten.

De inschrijving voor de cursus is opengesteld en deelnemers kunnen zich aanmelden via deze link: Verenigingsscheidsrechter Veld | KNVB. Om in te kunnen loggen, moet je beschikken over een KNVB-account (de inlogcodes zijn hetzelfde als van voetbal.nl of de wedstrijdzakenapp, niét je O.P.). Het beste werkt het via Google Chrome.

Heb je nog geen account, dan krijg je automatisch een optie te zien om te registreren.

Bij inschrijving vragen wij o.a. naar KNVB-relatienummer, lidmaatschap vereniging, geboortedatum, e-mailadres, naam én e-mailadres van de betreffende praktijkbegeleider. Zorg dat je deze gegevens bij de hand hebt en dat deze correct worden ingevoerd.

Mocht de aanmelding toch niet lukken kun je altijd contact opnemen met Kim de Boer medewerkster arbitrage opleidingen Zuid, kim.deboer@knvb.nl .

De opleiding verenigingsscheidsrechter gaat op woensdag 16 maart van start op de locatie van Theole, Sportpark Drumpt, Groenendaallaan 10, 4002 AH in Tiel.

Les 1: woensdag 16 maart 2022

Les 2: woensdag 20 april 2022

Les 3: volgt

Les 4: woensdag 1 juni 2022

De aanvangstijd is 19:00 – 22:00 uur. De docent is de heer Gerrit van den Heuvel.

Extra informatie over de cursus en meer uitleg over hoe het aanmelden in zijn werk gaat.