Corona update nr. x

Sinds 15 december is Nederland ter bestrijding van het coronavirus in een strenge lockdown om contacten tot een minimum te beperken. Voor de sport betekent dit dat sporten in een binnenruimte niet is toegestaan. Buiten kan onder voorwaarden wel gesport worden. Er geldt een avondklok tussen 21.00 uur en 04.30 uur.

Met ingang van 3 maart mag de jeugd tot achttien jaar en jong volwassenen tot en met 26 jaar buiten op sportaccommodaties in teamverband sporten zonder dat ze anderhalve meter afstand in acht hoeven te nemen. De competitie ligt wel stil (A-categorie senioren definitief), onderlinge wedstrijden binnen de eigen club zijn toegestaan. Iedereen vanaf 27 jaar mag alleen sporten op anderhalve meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan twee personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan, kantines, douches en kleedkamers zijn gesloten.

Voor de periode dat de avondklok van toepassing is volgt spoedig een tijdelijke veldindeling voor de trainingen.

Zodra er informatie beschikbaar is over de eventuele voortgang van (regionale/lokale) competities zal dit via dit medium gedeeld worden.