Aimane Seqqal ook weer thuis!

Na de terugkeer van René van Soelen naar z’n thuisclub, heeft ook Aimane Seqqal aangegeven om na enkele jaren elders, weer bij v.v. Tricht z’n technische hoogstandjes te laten zien. Om jullie geheugen weer even op te frissen, wie Aimane ook alweer is, hebben wij ‘m 11 vragen voorgelegd.

1. Voor wie jou niet kent, stel je even voor: leeftijd, woonplaats, werk, en bij welke club speelde jij hiervoor?
    Ik ben Aimane Seqqal, 24 jaar, en heb hiervoor bij WNC in Waardenburg gevoetbald.
  2. Wat voor soort speler ben je? Is er een systeem wat jij het liefste speelt, 4-4-2 of 4-3-3 of maakt je dat niet uit?
    Ik ben een speler die het van zijn snelheid, techniek en inzicht moet hebben. Het liefst speel ik in een 4-3-3 systeem met een balvaste spits. Als buitenspeler is het heerlijk om met een balvaste spits te voetballen, die de bal vast kan houden en terug kan leggen.
  3. Je speelde vier jaar bij WNC in de eerste klasse, vond je het lastig om je aan het hogere niveau te wennen, toen je daar aankwam?
    Eerlijk gezegd niet. Ik ben een voetballer die zich snel kan aanpassen. Persoonlijk denk ik dat ik op een hoger niveau makkelijker uit de voeten kan. Ik ben een ambitieus persoon en ik hoop ook dat het daar niet bij blijft. Ik heb altijd hoog willen voetballen.
  4. Wij hebben uit betrouwbare bronnen dat je ook bij enkele ander clubs kon komen spelen; waarom koos je tóch voor je oude club vv Tricht?
    Dat klopt. Ik had naar een aantal 1e klasse clubs gekund en ook naar een hoofdklasser. In verband met de coronacrisis verliepen de gesprekken wat moeizamer dan normaal. Daarnaast kregen de clubs met de financiën het moeilijker. Daaruit heb ik besloten om in de buurt te gaan voetballen en dit geval meldde Tricht zich ook. Heb in het verleden ook een leuk seizoen gehad bij Tricht en een aantal in dat jaar zijn nog steeds actief.
  5. Je hebt inmiddels veel mooie clubs gezien als speler in de eerste klasse. Is er iets wat je zal missen hier in Tricht?
    Ik denk niet dat ik specifiek iets ga missen.
  6. Je kwam al op 18-jarige leeftijd in Tricht 1 terecht; op welk vlak ben je ervarener geworden vind je?
    Persoonlijk denk ik dat ik rustiger aan de bal geworden ben. Voorheen zocht ik altijd snel het doel op, maar dat kan niet altijd. Soms moet je kiezen voor een bal naar achteren.
  7. Je ben nu een aantal jaren weg bij Tricht; ken je nog jongens die nu in Tricht 1 staan, na de verjonging van het elftal?
    Ik heb meegekregen dat Tricht kansen wil geven aan de jeugd, wat natuurlijk alleen maar mooi is. De jongens die uit de jeugd komen, ken ik niet, maar een aantal jongens die destijds samen met mij voetbalden spelen er nog steeds.
  8. Tricht is een vereniging die geen spelers zal kunnen/willen betalen om naar Tricht te komen; kan jij het financiële gat nu wel opvullen?
    In dit geval staat plezier voorop.
  9. Je hebt 2 jaar met René van Soelen gespeeld; trokken jullie met elkaar op, omdat jullie elkaar al kenden van Tricht 1?
    René kwam inderdaad later naar WNC. We kunnen makkelijk met elkaar overweg, maar ik denk niet dat ik René iets uit hoefde te leggen over hoe het allemaal zou verlopen bij WNC.
  10. Je hebt veel goals gemaakt voor WNC in de eerste klasse; wat is het doelpuntenaantal waar je tevreden mee zou zijn volgend seizoen?
    Minimaal 20/25 doelpunten
  11. Je hebt nog geen training meegedaan in Tricht, maar zou je al kunnen aangeven op welke positie jij je gaat richten in het elftal?
    Ik heb jaren als linksbuiten gevoetbald, maar ik kan ook als rechtsbuiten uit de voeten. Daarnaast heb ik een aantal wedstrijden en mijn hele jeugd op 10 gestaan, dus naar mijn mening op een van die posities.