Aftrap JVTC Training bij vv Tricht

Jeugdcommissie knvb jeugdvoetbal

Menigeen vroeg zich gisteravond af, wat toch al die mensen met die oranje klemborden deden op ons hoofdveld? De KNVB Jeugdvoetbal Trainer/Coach cursus is begonnen onder leiding van Kor van der Heiden, docent kaderopleidingen bij de KNVB en daarnaast technisch jeugdcoördinator bij zijn lokale voetbalvereniging.

De eerste avond stond in teken van het coachen van je team. Bij een oefenwedstrijd tussen een aantal J09 en J010 spelers waren er 4 trainers actief die door de overige deelnemers werden geobserveerd. Na de pauze werden de diverse bevindingen besproken en in kaart gebracht. Kortom een leerzame avond voor iedereen. De volgende avond zal in het teken staan van het uitzetten van trainingsoefeningen.

Jeugdcommissie