Afscheid Roef van de Poel

Na bijna 40 jaar lief, leed en verzorging van het eerste elftal gaat Roef vanaf komend seizoen de wedstrijden vanaf de andere kant bekijken, zoals hij dat zelf zegt. Een Groen Witter in hart en nieren. Het kortstondig uitstapje naar het Waardenburgse WNC is hem vergeven, gelukkig kwam Roef tijdig tot inkeer.

Roef, met zijn onafscheidelijke peuk, die hem indertijd als voetballer bij een terloopse invalbeurt, nog wel eens in de weg zat… waar laat je nou zo snel zo’n ding als de coach je roept om in te vallen?

Hij heeft coaches zien komen en al dan niet vroegtijdig zien vertrekken, ik denk wel honderden talenten en ervaren spelers op de tafel gehad, hoogtepunten en dieptepunten beleefd, maar nu gaat de langstzittendewwwl verzorger in de geschiedenis van onze club de waterzak met spons aan de wilgen hangen. Kortom: de Trichtse Salo Muller (voor intimi) gaat met pensioen.

Over de waterzak gesproken, ik heb nog wat historische details opgezocht. Immers, niets is zo vervelend als feiten niet op een rijtje hebben. In al die jaren:

–        37,2 km tape geplakt

–        Exact 20 kilometer rekverband gezwachteld

–        2,5 miljoen liter (en dat is de inhoud van een Olympisch zwembad)! aan massage olie er doorheen gekneed

–        117 bloedneuzen gestelpt

–        13 gebroken benen gespalkt

–        427 strekkende meter aan knie en enkelbanden zien scheuren

–        1288 zakken ijs uitgedeeld

–        29 schouders in de kom gezet

–        En maar liefst 3120 paracetamols voorgeschreven

Van al het overige zijn geen cijfers bekend.

Roef, met jouw typerende ras optimisme kijk je terug op een mooie carrière. Niet alleen als masseur/verzorger, maar naar jouw eigen inzicht soms ook als assistent trainer. Echter, ook als schilder in de rol van vrijwilliger. In deze laatste rol hoop ik nog lang een beroep op je te mogen blijven doen.

Je bent al die jaren bijgestaan door je vrouw Nettie. Nettie, die lange tijd het interieur van de medische ruimte (het massage hok) heeft verzorgd.

Namens leden en bestuur hartelijk dank voor je, voor jullie! inzet en de door jou opgeofferde avonden en zaterdagmiddagen.

Als dank (voor Nettie) een prachtige bos bloemen en voor jullie samen een extra attentie. Geniet er van en graag tot ziens!