Winnaar JVA-bokaal bekend!

Programma 3 juli

Na 10 weken onderling voetballen kwam er vandaag een einde aan de eerste editie van de Jan van Arkel Bokaal. Door de corona maatregelen was het niet mogelijk om in competitie verband tegen andere ploegen te spelen. In plaats van tegen MVV’58, LRC, Woudrichem en Everstein gingen we een onderlinge competitie opzetten. Er kwamen voldoende aanmeldingen binnen om 5 ploegen te formeren. Die ploegen kregen een soort artiestennaam met een sponsor van onze club daarin vermeld. De volgende 5 ploegen namen deel aan de Jan van Arkel Bokaal:
Het “COOP” dream team
“BASTION” united
De “UITERWAAL” champs
“VAN DER SCHUIT” slapers
“VAN DOORN” boys & girls

Vanaf de eerste speeldag was het duidelijk te zien dat de deelnemende leden het leuk vonden. In ieder team zaten spelers van Tricht 1 t/m 6, vrouwen t/m MO17 en van de JO19 en JO17. Op goed geluk werden de teams ingedeeld. Achteraf kunnen we spreken over een gelukkige hand !!! Om de wedstrijden wat anders te benaderen kwamen we met een aantal aanpassingen:

De wedstrijden werden gefloten door 2 scheidsrechters (zoals bij hockey). Het grote voordeel was dat er geen NEUTRALE grensrechters nodig waren. We mogen wel zeggen dat het meestal wel goed ging. De inworpen werden vervangen door een intrap (waar niet uit gescoord mocht worden) of door het indribbelen van de bal vanaf de zijlijn. Ook hier zag je dat er slim mee werd omgegaan. Als er een vrouw/meisjes scoorde, dan werd dat doelpunt dubbel geteld. Je zag bij strafschoppen dat er een vrouw/meisje naar de stip gestuurd werd. Dat pakte een aantal keren goed uit.

Na 9 speeldagen was het nog steeds niet bekend wie zich winnaar van de JVA Bokaal mocht noemen ( de bokaal gaat er komen, maar nu werd dat gecompenseerd door consumptiebonnen!). De “finale” begon om 13.00 uur op het kunstgrasveld. Vooraf was het duidelijk: bij gelijkspel was COOP de winnaar, bij winst met 2 doelpunten verschil was UITERWAAL de winnaar en bij winst met 1 doelpunt van UITERWAAL zouden er strafschoppen volgen. In het begin van de wedstrijd was de uitdager die al snel een voorsprong nam. Max Zadelhoff kreeg de bal verkeerd op zijn voet en schoot de bal stijf in het kruis. Een schitterend doelpunt van Max. Even leek het erop dat COOP onder de voet gelopen werd, maar na een half uur spelen draaide de wedstrijd binnen 5 minuten om. Eerst kapte Owen Hol zich vrij een schoot diagonaal de 1-1 binnen. Vlak daarna werd geklungel achterin afgestraft door Lex Verschure, 2-1. Eigenlijk had het 3-1 moeten zijn, maar Tim van Steenis schoot van dichtbij via de lat over. Na de rust veranderde er niet veel. Onverwacht kwam UITERWAAL op 2-2. Ruben Lambregts verschalkte Bylow in het doelgebied. Vlak daarna was het Chichi die op de paal schoot en een bal niet langs Rick van Gameren kreeg. Zo eindigde de wedstrijd in 2-2, net zoals een week geleden. Door het gelijkspel kwam de JVA bokaal (consumptiebonnen) bij het droomteam van onze hoofdsponsor COOP terecht.

De laatste wedstrijd ging tussen die slaapkoppen en die knijpers uit Geldermalsen. Vorige week werden die slapers wakker en wonnen hun eerste wedstrijd. Hoe zou het vandaag gaan ? Ik denk dat het genoeg is dat ik de uitslag vermeld: 9-2 voor VAN DER SCHUIT slapers. Hier het scoreverloop:
1-0 Luuk Monker
2-0 Pepijn Lambregts
3-0 Wessel Uiterwaal
3-1 Jesse Kok
4-1    Tim van Dijken
5-1    Redouan Rahali
6-1    Thijs van Est
7-1    Stan van Riemsdijk
9-1    Rinske Dijkstra ( een mooi afstandschot )
9-2    Jesse Kok
Door deze overwinning belande het laat op gang komende VAN DER SCHUIT toch nog op de 3e plaats. De eindstand en doelpuntenmakers vind je hier.