Weer verlies voor Tricht: 0-3 tegen Wieldrecht

TRICHT – Tricht wacht in de tweede klasse na drie duels nog steeds op het eerste winstpunt en zelfs op de eerste goal. Zaterdag werd thuis tegen het sterke Wieldrecht na een vroege achterstand met 0-3 opnieuw verloren. Komende zaterdag staat Tricht in Aalst tegen het nog ongeslagen Roda Boys weer voor een zware opgave.

Het Trichtse voetbal tegen het ongeslagen Wieldrecht was zeker beter dan tegen Heukelum en Woudrichem maar het bleek niet genoeg voor een punt. “Qua spel waren we niet veel minder dan de tegenstander maar Wieldrecht was volwassener en doortastender” beschreef Trichts trainer Frank Brands de wedstrijd.

Vroege goal Al vroeg kwam Tricht met 0-1 achter. Eerst kon Wieldrecht ongehinderd voorzetten en daarna in de rebound ook nog eens via Patrick Stoel scoren: 0-1. Tricht was nadien gelijkwaardig aan de Dordtse gasten maar na twintig minuten liep Wieldrecht toch tot 0-2 uit. Aron de Keijzer mocht bij de rand van het strafschopgebied vrij kappen en draaien en daarna raak schieten: 0-2. Daarmee zat Tricht weer in een lastig parket. Vooral na de pauze gaf Tricht alles om de zaak nog recht te zetten. De mogelijkheden kwamen er ook, maar Rein Bastiaanse en Harm van Brenk konden hun kopkansen niet benutten en Tim van Dijken stuitte alleen voor doel op de Dordtse keeper. De eerste keer dat de bezoekers diep in de tweede helft serieus voor het Trichtse doel verschenen was het wel raak. Na een misverstand met zijn roepende keeper Glenn Robbemondt werkte verdediger Sven van Maurik de bal onfortuinlijk in eigen doel: 0-3. Daardoor staat Wieldrecht na drie zeges nu samen met GJS bovenaan in de tweede klasse. Tricht is hekkensluiter en zal snel stappen moeten zetten om de situatie ten gunste te keren. Dat moet dan gebeuren in twee achtereenvolgende uitduels. In Aalst keert trainer Frank Brands komende zaterdag met Tricht voor de wedstrijd tegen zijn vorige club Roda Boys terug op voor hem bekend  terrein. Daarna volgt voor Tricht tegen de verdienstelijke  Gorkumse debutant SVW weer een uitmatch.

Anton van der Giessen