Wedstrijddag 7 JVA-Bokaal

Na de afschuwelijke beelden bij Denemarken tegen Finland ga ik toch proberen verslag te doen van de 7e speeldag van de Jan van Arkel bokaal. Normaal gesproken kan ik al snel wat op papier zetten, maar de beelden van Christian Eriksen hebben toch wel indruk gemaakt. Stay strong Christian.

Het was vandaag alweer de 7e speeldag van onze Jan van Arkel bokaal. Het zou de dag van Twan van Toorn worden, en Lieke de Bruin die uit een veldsituatie scoorde.

De startwedstrijd van 12 juni was die tussen het sterke dreamteam van onze hoofdsponsor COOP Geldermalsen, en het gemengde gezelschap van Van Doorn. Voor de competitie zou het leuk zijn als COOP op zijn …… zou krijgen, maar als je naar de eindstand kijkt, dan was de wens de vader van de gedachte !!! Verdedigend zat het niet goed in elkaar bij VAN DOORN. Die gasten van COOP wisten daar gebruik van te maken. Met Twan van Toorn in de spits liep het zeer goed voor de koploper. Twan scoorde in zijn 3e poging de meer dan verdiende 1-0. De tegenstander reageerde wel, maar kwamen niet verder als een schot op de lat van Bjorn Bambacht. Daan Ijzerman had net een weekje vakantie achter de rug en had nog adem genoeg om zijn tegenstander eruit te lopen, en de 2-0 binnen tikte. Niet veel later werd het door een eigen doelpunt zelfs 3-0. Bjorn Hol schoot de anschlusstreffer schitterend binnen. Net voor de rust was het Twan die zijn 2e van deze middag scoorde, 4-1. Begin tweede helft was het weer Twan die het net wist te vinden. De rood/zwarte van VAN DOORN wilde wel, maar konden niet. Owen Hol stifte de bal over Enrico van Ommeren heen, en tekende voor de 6-1.

Topscoorder Wouter Vos wist toch nog een doelpuntje aan zijn totaal toe te voegen, 6-2. Het laatste wapenfeit was voor Elise van der Neut. Zij tikte nog net voor de doellijn de bal binnen. Zo eindigde deze wedstrijd in een 8-2 voor de koploper.

Om 15 uur mochten de mannen en vrouwen van de slapers opnieuw proberen om een wedstrijd te winnen. Tegen UITERWAAL champs moest dat dan gebeuren. In de eerste helft ging het gelijk op. Kansen aan beide kanten. Een combinatie tussen Wessel Uiterwaal en Tim van Dijken had door laatst genoemde binnen geschoten moeten worden, maar Mark Verschure redde katachtig. In de tweede helft scoorde Tycho Voorneveld de 1-0. Je ziet dat dat binnen kwam bij de ploeg van Jack. Niet veel later was het al 3-0. Niet door 2 doelpunten, maar het was Lieke de Bruin die zich mooi vrij kapte, en beheerst scoorde. Door deze dubbelteller werd het gelijk 3-0. De hoofdjes gingen niet alleen bij de slapers hangen, maar bij UITERWAAL liepen er ook een paar op hun laatste tenen. Thijs van Est was helemaal leeg, en kwam ook niet meer terug. Na de 4-0 en 5-0 van Bastiaan van Heezik en Levi Verrips wist de tegenstander toch hun eretreffer te produceren. Gastspeler Owen Hol plaatste een intrap perfect op het hoofd van Tim van Dijken. Die kopte snoeihard de bal achter Mark. Even later schoot Thom Vink nog wel keihard op de paal. Volgende week weer een kans om te winnen Slapers!

Volgende week staan de volgende wedstrijden op het programma: Door het Oranje festival beginnen we een uur later.
(14.00-15.30) VAN DOORN BOYS&GIRLS – VAN DER SCHUIT SLAPERS
(16.00-17.30) UITERWAAL CHAMPS – BASTION UNITED

Stand en doelpuntenmakers op https://vvtricht.nl/de-jan-van-arkel-bokaal/

Als je geroepen voelt om een wedstrijd samen met een andere scheids te fluiten, of als toezichthouder, dan mag je een bericht naar mij sturen: theref@online.nl