Wedstrijddag 7 JVA-bokaal

Koploper COOP deed goede zaken zonder zelf te spelen. Topscoorder Wouter Vos voegde 3 doelpunten toe aan zijn totaal, maar is met VAN DOORN wel uitgespeeld. Er vielen veel doelpunten, maar er werden geen wedstrijden gewonnen.
Na het goed bezochte Oranje festival konden wij op het kunstgrasveld verder met de 8e speeldag van de Jan van Arkel bokaal. Om 14 uur begonnen we met het zijn laatste wedstrijd spelende VAN DOORN boys & girls tegen die slapers van VAN DER SCHUIT. Zou het nu dan echt gaan gebeuren ? Nog 3 wedstrijden om hun eerste overwinning binnen te hengelen. De eerste helft heb ik niet gezien, maar volgens de oudste van Chris keepte Luke van Dijken een foutloze wedstrijd en scoorde Wouter Vos de 1-0 voor VAN DOORN. In de 2e helft ging Mitchel op de goal bij de ploeg die voor stond. Eerst wist Wessel Uiterwaal de bal, na een mooie pass van Tim van Dijken, langs Plaatje te schieten. Wouter kon daar niet mee leven, en zette VAN DOORN weer op voorsprong, 2-2. Thom Vink die dacht: wat jij kan ik ook! Na de 2-2 was het Bjorn Bambacht, die met zijn gehele familie langs de kant, de 3-2 binnen knalde. Jack zag de bui alweer hangen, maar zijn ploeg toonde karakter en behaalde toch een verdiend gelijkspel. Wessel Uiterwaal scoorde zijn 2e van de middag. De slapers spelen nu nog 2x tegen BASTION united. Misschien worden dat wel 6 punten !!!
Om 16 uur speelde UITERWAAL champs tegen BASTION. Beide partijen lieten een aantal spelers meedoen die eigenlijk bij de concurrenten spelen. Maar dat is geen probleem bij afzeggingen. Bij BASTION hadden ze zelfs een keeper van 72 op goal staan! In het begin was BASTION die duidelijk het betere van het spel had. Eerst schoot Rick de Jongh een vrijetrap achter Mark Verschure. Niet veel later kopte Rick de bal richting de goal van UITERWAAL. De bal werd 2x van richting veranderd en belandde in het netje, 0-2. In het laatste gedeelte kwam UITERWAAL sterk opzetten. Gastspeler Owen Hol kreeg de bal na een solo van Bastiaan van Heezik op een presenteerblaadje, en schoot de 2-1 achter Jeroen Brouwer. Net na de rust leek de wedstrijd beslist. Tim van Dijken haalde verwoestend uit, en dat betekende de 3-1. Toen Jesse Kok met een strak schot de 4-1 scoorde leek de wedstrijd over. In de 28e minuut kreeg UITERWAAL een strafschop. Milan de Jongh kon niet anders als de bal bijna klemvast te pakken, anders was het zeker een doelpunt geweest. Misschien had hij dat beter kunnen doen. Nu ging Lieke de Bruin achter de bal staan om te proberen de stand op 4-3 te brengen. De poging werd door Thijs van Elteren gestopt. De VAR greep in, want Thijs kwam te vroeg van zijn lijn. De 2e poging was wel doeltreffend, 4-3. BASTION was even van slag, en daar profiteerde UITERWAAL van. Bij de 2e paal schoot Wouter Vos zijn 3e binnen, 4-4. Thijs verrichte nog een wereldredding anders hadden ze ook nog verloren. UITERWAAL moet nu nog 2x tegen de koploper COOP. Die hebben 3 punten meer.

Op zaterdag 26 juni worden de volgende wedstrijden gespeeld:
(13.00-14.30) VAN DER SCHUIT SLAPERS – BASTION UNITED ( Jan en Jan )
(15.00-16.30) UITERWAAL CHAMPS – COOP DREAM TEAM ( Julian en Marcel )

Een week later is de laatste speeldag, en dan worden dezelfde wedstrijden gespeeld:
(13.00-14.30) COOP DREAM TEAM – UITERWAAL CHAMPS
()15.00-16.30) BASTION UNITED – VAN DER SCHUIT SLAPERS

Na deze laatste wedstrijden willen we er een leuk feestje van maken (soort slotdag). Er kan bij voldoende deelname gebruik worden gemaakt van een buffet. Je kan dan onbeperkt eten. De senioren leden betalen dan €10,- (jeugdleden t/m 12 jaar betalen €5,-)! We willen graag voor het einde van komende week weten wie er mee willen eten. Geef je op bij je leider, en die zal het aan ons doorgeven. Personen die niet hebben deelgenomen aan de Jan van Arkel bokaal mogen natuurlijk ook mee eten. Die kunnen zich voor 26 juni opgeven bij het volgende adres: theref@online.nl