Wedstrijddag 6 JVA-bokaal

Alleen de zon was vandaag niet aanwezig, maar voor de rest was het weer een perfecte middag voor de Jan van Arkel Bokaal. Het werd weer gezellig druk op het buitenterras van sportpark Crayestein. Het zou de dag worden van Wouter Vos, Owen Hol, Milan de Jongh en Aniek Veldhuizen. Ook zou het dreamteam van COOP zeer goede zaken doen, en die slapers van van der Schuit wachten nog op hun eerste overwinning.

De eerste wedstrijd van vandaag ging tussen VAN DOORN en BASTION. Die gasten van UNITED hadden de heenwedstrijd met overmacht gewonnen (6-1). Vandaag werd het een zeer leuke wedstrijd met aanvallend spel. Al heel snel scoorde Wouter Vos zijn eerste van vandaag. Aan de andere kant kreeg BASTION een indirecte vrije trap. De bal werd kort aangetikt en Aniek Veldhuizen schoot de bal achter Patrick v.d. Koppel. Toen was het gelijk 2-1 voor de ploeg die net nog achter stond. Rick de Jongh schoot even later de 3-1 binnen. VAN DOORN liet het hoofd niet hangen, en net voor de rust scoorde Luke van Dijken de 2-3. De tweede helft heb ik niet kunnen volgen, want er was een belangrijk gesprek in de bestuurskamer. Samen met Jacob, Han, Peter en Jan gingen we het hebben over mijn functie bij Tricht 1 het komende seizoen. Mario van Gelderen is als leider gestopt en ik wilde wel zijn functie overnemen. In het gesprek voelde ik vertrouwen en ga komend seizoen plaatsnemen in de leiding van Tricht 1. Hopelijk kunnen we positief gaan verrassen in de 2e klasse!

Na het gesprek vertelde Twan van Toorn dat Wouter Vos de gelijkmaker had binnen geschoten, 3-3. In die stand kwam geen verandering meer. Voor COOP en UITERWAAL was dit een mooie uitslag. Twan melde eerder aan mij dat hij niet bij de doelpuntenmakers stond. Dat ene doelpuntje staat vanaf nu in de lijst. Sorry ouwe Feyenoorder!

Om 15 uur speelde COOP en VAN DER SCHUIT tegen elkaar. De heenwedstrijd eindigde in 2-2. Beide teams wilde gaan voor de 3 punten. COOP was wel de betere, maar tot de 24e minuut kregen ze geen grote kansen. Dat kon de achterhoede van de slapers niet aanzien, en zorgde ervoor dat de bal bij Owen Hol kwam, en pakje het cadeautje uit, 1-0. Ongeveer 4 minuten later kreeg Milan de Jongh de bal ongeveer 35 meter van de goal van Thijs. Hij bedacht zich geen moment en schoot de bal in het kruis, 2-0. De ploeg van Jack kreeg niet veel kansen, maar in de 8e minuut van de 2e helft had het wel 2-1 moeten worden. Tim van Dijken passeerde een aantal tegenstanders, maar voorbij Bijlow kwam hij niet. Rick kon nog net zijn hand tegen de bal zetten. In de tegenaanval werd het 3-0, en toen was het wel gebeurd. Owen schoot zijn 2e van deze middag binnen. Door deze overwinning staat COOP iets steviger aan de kop. VAN DOORN moet even een pas op de plaats maken, en BASTION staat op 3 punten van COOP. De ploeg die vandaag niet speelde, UITERWAAL, staat op 4 punten maar hebben een wedstrijd minder gespeeld. Het kan dus nog alle kanten op!

Zaterdag 12 juni spelen we de volgende wedstrijd:
(13.00-14.30)    COOP DREAM TEAM – VAN DOORN BOYS&GIRLS
(15.00-16.30)    VAN DER SCHUIT SLAPERS – UITERWAAL CHAMPS

Op zaterdag 19 juni beginnen we een uur later i.v.m. het Oranje festival bij onze club. Het programma voor die zaterdag is dan:(14.00-15.30)    VAN DOORN BOYS&GIRLS – VAN DER SCHUIT SLAPERS
(16.00-17.30)    UITERWAAL CHAMPS – BASTION UNITED

Standen en doelpuntenmakers vind je op onze JVA-Bokaal pagina.