Wedstrijddag 5 JVA-Bokaal

Jan van Arkel Bokaal

Na 2 weken niet gespeeld te hebben was het vandaag weer tijd voor Jan van Arkel bokaal. We hadden vandaag eigenlijk de 11e editie van ons internationaal 09 toernooi willen beleven, maar door de corona maatregelen was dat niet mogelijk. Met de nieuwe versoepelingen is het vanaf 5 juni, voor spelers/speelsters tot 18 jaar, weer mogelijk om in competitie verband (regio cup) te spelen. Alleen de KNVB heeft weer een keer niet nagedacht. Bij de vv Tricht mag bijvoorbeeld vanaf 14 juni niet meer op het natuurgras gespeeld worden. Het groot onderhoud heeft gewoon zijn tijd nodig. Dan blijft alleen het kunstgrasveld over. In het geval van Tricht zou je dan iedere week teveel wedstrijden hebben voor 1 veld. Daarom is er besloten dat het bij de vv Tricht niet gaat lukken. De ene wel en de andere niet is ook geen oplossing. Onderling kan natuurlijk wel!

Wat de Jan van Arkel bokaal betreft gaan we verder tot de eerste zaterdag in juli. Vanaf 19 juni spelen wij onze wedstrijden dan ook op het kunstgrasveld.
Na de wedstrijden van vandaag kunnen we zeggen dat alle ploegen van elkaar kunnen winnen. In de stand is er in de volgende 5 speelrondes nog van alles mogelijk.

De eerste wedstrijd van vandaag ging onder uitstekende omstandigheden tussen UITERWAAL en VAN DOORN. Op 17 april werd de heenwedstrijd door VAN DOORN nipt met 2-1 gewonnen. Zou het vandaag een revanche voor die gasten van UITERWAAL worden ? De wedstrijd ging lange tijd gelijk op. Een kansje hier en een kansje daar !!! Het was VAN DOORN die als eerste scoorde. Max Zadelhoff kreeg de bal in de diepte aangespeeld. Hij glipte langs een aantal tegenstanders en schoot de 0-1 binnen. Vlak voor de rust was het topscoorder Wouter Vos die de stand gelijk trok, 1-1. Na de rust was het Anthonie v.d. Heuvel, die vandaag voor het eerst meespeelde, die UITERWAAL weer op voorsprong zette. Dat was het sein om er een tandje bij te doen. Via 2x Bastiaan van Heezik en Levi Verrips liepen ze uit naar 5-1. Het was uiteindelijk wel verdiend ondanks een aantal kansen voor die jongens en meiden van VAN DOORN. Lieke de Bruin mocht vandaag weer proberen om een pingel achter Patrick v.d. Koppel te schieten, maar ook nu wist Patrick hem te stoppen. Ze keek teveel naar de hoek zei de keeper !!! VAN DOORN verkleinde nog wel de stand tot 5-3 door een pingel van Sara Wammes, 5-3. Tim van Dijken bepaalde de eindstand op 6-3. Een leuke wedstrijd met kansen aan beide kanten. Scheidsrechters Jan en Jan hadden een makkie.

Om 15 uur was het de beurt aan BASTION en COOP. De supermarkt had de heenwedstrijd met 1-0 gewonnen. Wat zou het vandaag worden ? Het verschil zou vandaag iets groter worden. BASTION miste een aantal spelers, en dat was duidelijk te merken. In de eerste helft ging het lange tijd gelijk op. Vlak voor de rust gebeurde het: Rick Prato, gehuurd van die club uit Zuid, kreeg de bal in de spits door de lucht aangespeeld. Met een bekeken kopbal kopte hij de COOP op 0-1. Schitterend doelpunt Rick. In het begin van de 2e helft werd het al snel 0-2. Owen hol ging er op rechts voorbij, en vond Dion v.d. Water die de 0-2 binnen tikte. Je voelde dat dat de doodsteek voor de wedstrijd was !!! Twan van Toorn scoorde de 0-3, en Daan Ijzerman strafte een laconiek balletje van Thijs af met de 0-4. Een duidelijk overwinning voor het dreamteam van COOP.

Op zaterdag 5 juni gaan we verder met de volgende wedstrijden:
(13.00)                VAN DOORN BOYS&GIRLS – BASTION UNITED
(15.00)                HET COOP DREAM TEAM – VAN DER SCHUIT SLAPERS

De stand t/m 29 mei:
Het COOP dream team                              4-7        (8-6)     +2
VAN DOORN boys en girls                         5-7        (12-16) -4
the UITERWAAL champs                           4-6        (14-9)   +5
BASTION united                                          4-6      (9-7)     +2
VAN DER SCHUIT slapers 3-2 (6-10) -4

De doelpuntenmakers zijn:

• Wouter Vos      (VAN DOORN)                               5                          5 wedstrijden
  • Sara Wammes                (VAN DOORN)                 4                          5 wedstrijden