Wederom een primeur bij de Jan van Arkel bokaal

Op de 2e speeldag van de Jan van Arkel bokaal lieten de vrouwen/meisjes van zich spreken. Vorige week lukte het UITERWAAL champs niet om door een doelpunt van, in dit geval een meisje, de winst nog te pakken. Vandaag wisten Denise Kars en Elise van der Neut het net te vinden. Dat deze wedstrijden aanslaan bij onze groep tot 27 jaar, is duidelijk te zien. De spelers en speelsters zijn ruim op tijd aanwezig en de leiders kijken hoe ze het beste kunnen gaan spelen. De leider van de VAN DER SCHUIT slapers, Jack Rietbergen, kon vandaag niet bij de eerste wedstrijd van zijn team zijn. Door een corona besmetting van zijn dochter was hij ook aan huis gekluisterd. Beterschap Tessa. Ron Bambacht nam de honneurs waar. Jack bleef telefonisch wel op de hoogte.
Hoe verliep de wedstrijd:
De tegenstander van VAN DER SCHUIT slapers wist vorige week hun eerste wedstrijd met 1-0 te winnen. Het COOP dream team begon vandaag voortvarend aan de wedstrijd. Het veldspel was net iets beter dan dat van de slapers. De ploeg zette hun tegenstander vast op hun helft. Toch duurde het tot 20 minuten voordat de eerste goal viel. Een hoekschop van Owen Hol werd bij de 2e paal binnengekopt door Harm van Brenk (zo scoorde Wouter Vos vorige week op dezelfde manier!). Niet veel later scoorde Owen Hol, op aangeven van Twan van Toorn, de verdiende 0-2. Even leek het erop dat VAN DER SCHUIT ten onder zou gaan, maar een minuut na de 0-2 schoot Tim van Dijken resoluut de anschlusstreffer binnen, 1-2. In de tweede helft kwam de ploeg die achter stond niet verder dan 2 vrijetrappen net buiten het strafschopgebied. COOP kreeg 1 echte 100% kans, maar Thijs van Elteren redde katachtig. Zolang het 2-1 blijft is er altijd nog kans op een gelijkmaker. Joost van Arkel glipte 5 minuten voor tijd op rechts er vandoor. Hij vond Tim van Dijken en die scoorde de 2e van vandaag. Zo eindigde de wedstrijd tussen de slapers en het dreamteam in 2-2. Voor de ene een teleurstelling en voor de ander het eerste puntje in deze interne competitie.

In de 2e wedstrijd van vandaag speelde BASTION united en de VAN DOORN boys & girls tegen elkaar. De ploeg van Jeroen Brouwer had zijn eerste wedstrijd met 1-0 verloren, ondanks het goede spel. De mannen en vrouwen van Bas en Amber wonnen hun eerste wedstrijd met 2-1. In het begin ging het gelijk op. Kansen aan beide kanten. In de laatste 12 minuten van de eerste helft wist BASTION het verschil te maken. In de 28e minuut kapte Joram Smit zich knap vrij, en liet Ruben van Iren kansloos.
Denise Kars kreeg 5 minuten later de bal op een presenteerbladje. Ze aarzelde niet en schoot de bal langs de keeper. Nu was de stand opeens 3-0 (doelpunten van vrouwen/meisjes worden dubbel geteld!). Ruben was een beetje van de leg en schoot de bal bij Lex zomaar in zijn voeten. Die stelde

Jesse Kok in staat om de 4-0 binnen te schieten. In de laatste minuut was het Elise van der Neut die de ruststand op 6-0 zette. Zo scoor je als ploeg 4x en sta je toch met 6-0 voor. In de tweede helft was het zaak voor BASTION om de wedstrijd gecontroleerd uit te voetballen. VAN DOORN kwam in de 48e minuut nog wel op 6-1. Wouter Vos scoorde zijn 3e doelpunt in deze competitie, 6-1. Voor de rest hadden ze een duidelijk overwicht, maar scoren lukte niet meer. Aan de andere kant had Denise zeker nog een keer voor 2 doelpunten kunnen zorgen, maar ze schoot bij een lege goal NET naast!

Na afloop van deze wedstrijden wil ik het volgend toch wel even kwijt:
Deze competitie is bedoeld om met z’n alle op een sportieve manier lekker te ballen. Het motto is: meedoen is belangrijker dan het winnen. Dat betekent ook dat als je het ergens niet mee eens bent, je dat op een normale manier kenbaar mag maken. De scheidsrechters doen hun best, maar zien ook niet alles. Zij fluiten naar eer en geweten, en zijn er niet op uit om ploegen te benadelen.
Volgende week zaterdag 1 mei staan de volgende wedstrijden op het programma:
(13.00) the UITERWAAL CHAMPS – VAN DER SCHUIT slapers
(15.00) VAN DOORN boys en girls – het COOP dream team

Stand:
(1) Het COOP dream team 2-4 (3-2) +1
(2) BASTION united 2-3 (7-3) +4
(3) VAN DOORN boys en girls 2-3 (3-7) -4
(4) VAN DER SCHUIT slapers 1-1 (2-2) 0
(5) the UITERWAAL champs 1-0 (0-1) -1

De doelpuntenmakers zijn:
(1) Wouter Vos (VAN DOORN) 3
(2) Harm van Brenk (COOP) 2