vvTricht JO19-1 een team om rekening mee te houden!

Tricht JO19-1

Het zal u niet ontgaan zijn dat onze jongens van JO19-1 voetballend hun mannetje staan en ook binnen onze vereniging een graag geziene gast zijn. De vele uren trainingsarbeid van Ardy en Wilfred, met ondersteuning van Dennis, Marian en Max, beginnen inmiddels vruchten af te werpen. Maar ook de support van de vele enthousiaste ouders en vrienden draagt hier aan bij evenals de traditionele stroopwafels en de woest aantrekkelijke (W)AG’s die steeds vaker opduiken rondom het veld. De jongens doen het bovengemiddeld goed in de hoofdklasse, ze staan virtueel zelfs op de eerste plaats, waar ze het opnemen tegen grote respectabele verenigingen. Zo werd er recent gewonnen van Lekvogels (uit) en LRC (thuis). Wat hierbij ook opvalt is de speelwijze van de boys. Balvaardig, frivool en ‘ook belangrijk’ ze knokken voor elkaar en coachen positief.
Ook in de bekercompetitie doen ze nog mee en tonen zij zich een waardig cupfighter. Na overwinningen op MVV’58, Nivo Sparta en TEC, speelden ze gisteren in de volgende ronde thuis tegen Kozakken Boys, die ze met 5-1 hebben gewonnen.
En, net als die mooie club uit Rotterdam, strijden de jongens nog op drie fronten. Ook Europees gaan ze voor succes als ze begin april mogen aantreden bij een internationaal goed bezet toernooi in Düsseldorf. Daar gaan zij zich meten met clubs uit Duitsland, België, Frankrijk, Oostenrijk en Tsjechië.
Naast het goede voetbal is het team ook sociaal positief actief binnen de vereniging. Met elkaar zorgen zij voor veel gezelligheid (getuige ook de foto). Ze gingen voor de prijzen tijdens ons voetbalgala en zijn iedere zaterdag te vinden op de club als trouwe supporters van het eerste elftal.
Het elftal waar ze nog van dromen maar waar inmiddels een aantal van hen het debuut heeft gemaakt. Ruben en Danny stonden als eens hun mannetje onder de lat. Levi heeft als balvirtuoos zijn kunsten mogen vertonen en Matta, het beest met Italiaans bloed, had afgelopen zaterdag de winnende nog op de schoen.
Dit spel en dit plezier hebben er ook voor gezorgd dat twee jongens van andere verenigingen zich hebben aangesloten bij het team en lid zijn geworden van onze vereniging.

Wat nog ontbreekt op het palmares van deze jongens is een avondje bardienst draaien in de kantine/keuken, dus Peter … plan maar in.

Namens Tricht JO19-1,
Gert van Brenk