Voorbeschouwing Papendrecht – Tricht

Papendrecht - Tricht

Van de website van Papendrecht:

VIERT PAPENDRECHT HET KAMPIOENSCHAP MET GOED RESULTAAT TEGEN TRICHT?

Na het, toch nog onverwacht snelle en zelfs 3 wedstrijden voor het eind van het seizoen, behaalde kampioenschap bij GRC14 kan Papendrecht komende zaterdag op het Slobbengors haar supporters bedanken voor de ondervonden steun in het afgelopen seizoen via een overwinning op Tricht om dan na afloop van de wedstrijd feest te vieren met een 1-2-3-drive-in-show op het Rood-Zwarte Plein en in ons clubhuis.

Tricht werd opgericht in juni 1919, opgeheven in 1939, maar opnieuw opgericht op 31 mei 1944. Oorspronkelijk als zondagvereniging maar in 1964 definitief overgegaan naar de zaterdag. Dat zorgde voor een enorme uitbreiding van het aantal elftallen, van 3 naar 30 teams. De club telt inmiddels ruim 600 leden. Sportief gesproken speelt Tricht sinds het behaalde kampioenschap in de derde klasse al vanaf 1986 in de 2e klasse. VV Tricht is echt een dorpsclub. Het eerste elftal bestaat voornamelijk uit eigen jongens. Er wordt niet betaald zoals de voorzitter nadrukkelijk op de website liet weten, derhalve heel vergelijkbaar met de situatie bij VV Papendrecht. Waar er op Papendrecht alleen de sportieve plicht rust om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen en niet in het minst ook de eigen supporters een plezier te doen, staat er voor Tricht veel op het spel. De ploeg heeft nog twee ijzers in het vuur. Om te beginnen het kampioenschap van de derde periode waarin het koploper is met 13 uit 6, op de voet gevolgd door GRC14 dat alleen een minder doelsaldo heeft. Papendrecht met 18 en GJS met 16 uit 6 hebben al een periode en tellen in deze periodestand niet mee. Daarnaast kan Tricht ook de 1e periodetitel van Papendrecht overnemen mits het team 3e wordt in de competitie. Hierin heeft het eveneens concurrentie van GRC14 dat 2 punten meer heeft verzameld dan de mannen van coach Jacob van Zanten.

Een ‘attractie’ bij Tricht is schaduwspits Tim van Dijken. Deze 21-jarige staat in de belangstelling van een aantal tweede- en derdedivisieploegen als Kozakken Boys, Unitas en TEC maar blijft hoogstwaarschijnlijk nog een jaar bij deze club waarin vader als speler en opa als voorzitter ook als rasechte clubmensen bekendstaan. Van Dijken heeft er inmiddels 28 in liggen en vormt een levensgevaarlijk duo met Marijn Bransen die ook heel gemakkelijk scoort. Het doelsaldo van Tricht (68-32) zegt genoeg in dit verband. Zelfs kampioen Papendrecht maakte er minder, 66, maar kreeg maar 19 doelpunten tegen. Het belooft derhalve een heel aantrekkelijk duel te worden met de nodige scoringsmomenten en hopelijk een Papendrecht dat toch aan het langste eind trekt.

Bij Papendrecht richt de geblesseerde Jay Luciano zich op het volgende seizoen terwijl deze wedstrijd ook voor de nog revaliderende Lorenzo van Wijk te vroeg komt. Dezelfde Van Wijk was nog wel 2 keer trefzeker in de moeizame uitwedstrijd bij Tricht die uiteindelijk niet onfortuinlijk met 1-3 werd gewonnen. Na zijn 0-1 voor rust en de gelijkmaker kort daarna van Tricht, kreeg Papendrecht het na rust heel moeilijk, zeker nadat Xavier Leenheer in minuut 72 rood kreeg na 2 maal geel. Overigens de enige schorsing dit seizoen bij de rood-zwarten. De doelverdediger van Tricht hielp Lorenzo echter een handje bij de 1-2 en in de laatste fase van de wedstrijd benutte Norichio Nieveld een strafschop voor de mannen van keeperstrainer Robert Rijntjes die zeker een aandeel heeft gehad in dit succesvolle seizoen, gezien de constante vorm van zijn zoon Roy. Leuk te vermelden is dat Cédric Nieveld, spelend in JO7-1, de 6-jarige zoon van onze eerste-elftalspeler Norichio, komende zaterdag de Pupil van de Week is. Als leidsman treedt de heer A. Hilgersom op, met assistentie van Adrie van Rooijen aan de kant van Papendrecht, terwijl de heer J.R. Wahl dit doet aan de kant van de groen-witten uit Tricht.