Verdiende zege Tricht in spektakelstuk tegen EBOH

EBOH - Tricht

DORDRECHT • Een goed spelend Tricht heeft drie punten overgehouden aan een spectaculaire wedstrijd in Dordrecht tegen EBOH. De bezoekers maakten in de blessuretijd de winnende goal: 3-4

Tricht begon goed aan het duel en kwam via Pepijn Lambregts in de tweede minuut al op voorsprong. Lambregts werd diep gestuurd en faalde niet door met buitenkant rechts doel te treffen. Na ruim een kwartier leek Ramon van Soelen de 0-2 te maken, maar daar stak de grensrechter een stokje voor. Hij vlagde voor buitenspel, terwijl er nog een speler van EBOH op de doellijn stond die dit ophief.

Na ruim 20 minuten werd het toch 0-2. Tim van Dijken draaide weg bij zijn tegenstander en zorgde met een mooi schot voor de treffer. Vervolgens kantelde de wedstrijd echter, tussen minuut 31 en 36 trof gastheer EBOH tweemaal doel en dus ging men met 2-2 de rust in.

Na de thee bleef het duel aantrekkelijk. De technische spelers van Tricht konden uitermate goed uit de voeten op het Dordrechtse kunstgras. Na 68 minuten was het Ramon van Soelen die zorgde voor de 2-3. De grensrechter probeerde opnieuw om Tricht een goal te ontnemen, maar ditmaal liet de scheidsrechter hem staan.

Lange tijd leek het bij 2-3 te blijven, maar vlak voor tijd kwam de thuisploeg op 3-3. De Trichtenaren rechtten echter nog eenmaal hun rug in de jacht op de winst. Tim van Dijken werd uiteindelijk het feestvarken. Hij bleef rustig in het vijandelijke strafschopgebied toen hij de bal kreeg, kapte nog een man uit en drukte af: 3-4. Vervolgens sloeg de vlam nog even in de pan, maar de zege kwam niet meer in gevaar.

Een speciale vermelding is er voor het centrale duo Sander Karss en en Harm van Brenk van Tricht, wat knap stand hield tegen het aanvallende geweld van EBOH.

Gertjan den Ouden

Volgende week speelt Tricht een thuiswedstrijd tegen Wilhelmina’26 en dan gaat ongeacht het resultaat het dak eraf met de Partybeukers!